پویش سراسری عهد اربعین

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی گفت: از روز عاشورا تا اربعین حسینی پویش قرائت دعای عهد جهت ظهور حضرت حجت و حل مشکلات برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وحید علیان نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پویش عهد اربعین، اظهار داشت: در این ایام که بیماری کرونا در دنیا و کشور ما شیوع پیدا کرده است دو نوع فعالیت انجام می شود.
وی ادامه داد: یک نوع فعالیت فیزیکی که کمک به محرومان و نیازمندان است انجام می شود که در این خصوص نهاد های حوزوی و مراجع هم تا حد امکان در این امور شرکت کرده و کمک هایی را انجام داده اند.
مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نوع دوم فعالیت در این عرصه از نوع معنوی است، گفت: در تمام ادیان و فرق مختلف راه نجات دنیا و حل مشکلات ظهور و حضور حضرت منجی اعلام شده است.
وی اضافه کرد: از دیرباز دو بال برای پرواز در تشیع وجود داشته است. بال اول عاشورای امام حسین(ع) و بال دوم هم امید به ظهور منجی است تا عدالت را در دنیا برپا کند.
حجت الاسلام علیان نژاد خاطرنشان کرد: از همین رو به فکر ایجاد پویشی افتادیم که هم نیاز امروز جوامع یعنی ظهور منجی و هم اصلاح خود انسان است. به همین دلیل چند موضوع با یکدیگر ادغام شد.
وی اضافه کرد:  امام صادق (علیه السلام) میفرمایند هر کس چهل صبح دعای عهد بخواند از یاوران حضرت قائم (عج) خواهد بود. و هرکسی که در روضه امام حسین و یا زیرقبح دعا کند دعای او مستجاب خواهد شد و همچنین دعای دستجمعی نتیجه خواهد داد.
مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: بهترین فرصت است که از روز عاشورای حسینی که پماژ انسانیت و معرفت در قلب انسان است تا روز اربعین حسینی که روز پیمان و میثاق با امام است و این زمان 40روز است به پویش دعای عهد بپیوندیم.
وی ادامه داد: بیایید از روز عاشورا تا اربعین حسینی همراه کودکان خود در پویش قرائت دعای عهد جهت ظهور حضرت حجت و حل مشکلات بپیوندیم.
حجت الاسلام علیان نژاد اضافه کرد:  در این ایام، خادمان حرم سید الشهداء علیه السلام نائب الزیاره کسانی خواهند بود که در این پویش شرکت می کنند همچنین علاقه مندان به شرکت در پویش عهد اربعینی می توانند مشخصات خود را در صفحه http://landing.makarem.ir درج نمایند و یا از طریق صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/makarem.ir_official  برای ما ارسال نمایند تا خادمان حرم سید الشهداء علیه السلام به نیابت از آنها زیارت انجام دهند.
وی تصریح کرد: روز بعد از ثبت مشخصات، پیام کوتاهی شامل اعلام انجام زیارت نیابتی و لینک تصویر ارسالی شما در قابی که در دستان خادمان حرم سید الشهدا می باشد ارسال خواهد شد.
مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت:  تمامی تصاویر ارسالی در صفحه اینستاگرام #عهد_اربعینی و تصاویر منتخب در صفحه اینستاگرام اصلی پایگاه قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اولین پاداش این مشارکت زیارت امام حسین(ع)  توسط خادمان حرم است و علاوه بر این هم کسی که 40صبح دعای عهد را بخواند از یاران امام زمان عج خواهد بود.
حجت الاسلام علیان نژاد خاطرنشان کرد: در روز اربعین به قید قرعه هدایای نفیسی به پنج خانواده شرکت کننده در این کمپین اهدا خواهد شد.
وی عنوان کرد: آیت الله مکارم شیرازی اولین شخصی بود که به این پویش پیوست و امیدواریم که این پویش در سال های آینده هم ادامه داشته باشد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =