کد خبر: 5129
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

پیام خانواده- در حالی که اعلام جوایز «امی ۲۰۲۱» یک شب بد برای برندگان بازیگری بود، زنان بر بخش‌های خلاق مسلط بودند و اولین بار بود که 2 زن برنده کارگردانی کمدی و درام شدند.

تداوم تبعیض نژادی در امی 2021/ هیچ هنرپیشه رنگین‌پوستی برنده نشد!

به گزارش پیام خانواده به نقل از ورایتی، جوایز تلویزیونی امی«Emmy Primetime» نتوانست از زمینه های نامزدی تاریخی و متنوع خود استفاده کند، زیرا همه جایزه های اصلی بازیگری به هنرپیشه‌های سفیدپوست تعلق گرفت.

در حالی که اعلام جوایز «امی۲۰۲۱»  یک شب بد برای برندگان بازیگری بود، زنان بر بخش های خلاق مسلط بودند و اولین بار بود که دو زن برنده کارگردانی کمدی و کارگردانی درام شدند.

بیلی پورتر و ام جی رودریگز (ژست) ، مرحوم مایکل کی ویلیامز (کشور لاوکرفت) و کنان تامپسون و بوئن یانگ (برنامه شنبه شب زنده) از جمله بازیگرانی بودند که به عنوان مدعیان اصلی شناخته می شدند. همه با دست خالی از امی بدرقه شدند.

مایکلا کوئل، نامزد چهار جایزه امی، تنها در گروه محدود نویسندگی را برای «شاید شما را نابود کنم» انتخاب شد، این سومین بار است که یک سیاه پوست در این بخش و برای اولین بار یک زن سیاه پوست برنده می‌شود. برندگان گذشته سیاه شامل دیوید میلز (گوشه) ، آنتونی همینگوی (داستان جنایی آمریکایی: مردم در مقابل او جِی سیمپسون) و استفان ویلیامز و کریستال هنری (دیده بان) هستند.

رکورد 49 هنرمند غیرانگلیسی در رده های بازیگری و برنامه‌های زنده تلویزیونی ثبت شد. در حالی که بسیاری انتظار نداشتند که جیسون سودیکیس (تد لاسو) ، ژان اسمارت (هک ها) و گیلیان اندرسون (تاج) دست خالی بروند، کارشناسان انتظار داشتند که تعدادی از بازیگران مانند بازیگران «همیلتون» و «رژی ژان پیج» (بریجرتون) از امی امسال جایزه بگیرند.

با وجودیکه انتظار می‌رفت پورتر و رودریگز جایزه بازیگر نقش اول زن و بازیگر نقش اصلی در فیلم «ژست» را به دست آورند، اما به ترتیب به جاش اوکانر و اولیویا کلمن برای فیلم «تاج» باختند.

گلدن گلوب فقط توانست بازی جان بویگا در «تبر کوچک» را جشن بگیرد که در نهایت توسط امی رد شد و جوایز «SAG» و «HFPA» برای بازیگر لاتین «آنیا تیلور-جوی» در «گامبیت ملکه» شایستگی هایی پیدا کردند، اما او شکست خورد تا جایزه امی‌اش به کیت وینسلت برای فیلم «Mare of Easttown»(مِر اهل ایست‌تاون) برسد.

در دو سال گذشته، آکادمی تلویزیون تعداد بازیگران رنگین پوست خود را افزایش داده است. با این حال، همچنان در زمینه تنوع جمعیتی به ویژه آسیایی‌ها، لاتین تبارها و بسیاری دیگر از گروههای کم نماینده، موفقیتی در افزایش تعداد و به کار گیری از آن‌ها حاصل نشده است. سال گذشته چهار بازیگر برنده شاخه‌های اصلی زندایا (سرخوشی) ، رجینا کینگ و یحیی عبدالمتین دوم (دیده بان) و اوزو ادوبا (خانم آمریکا) بودند که امسال به صفر رسید.

امی نتوانست به هیچ یک از کارگردانان زن سیاه پوست علی رغم شایستگی در هر یک از سه ژانر جایزه دهد. در کمدی، تنها دونالد گلاور برای «آتلانتا» برنده شد. آخرین برنده درام کارگردانی رنگین پوست هم، پاریس بارکلی برای فیلم «NYPD Blue» در سال ۱۹۹۹ بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =