چاوشیان

پیام خانواده_ دکتر سید محمدحسین چاوشیان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات آسیب‌های دنبال حردن صفحات بلاگر ها باقی‌گذاشتن حسرت است،به این معنا که یک زوج جوان با دیدن زندگی‌ها و روابط عاشقانه مجازی که با بارگذاری یک عکس و یا یک کلیپ نشان داده می‌شود باعث باقی‌گذاشتن حسرتی می‌شود که در نتیجه ناامیدی به زندگی و آینده را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پیام خانواده،به نقل از قم فردا، امروزه شاهد اتفاقات ناگواری در فضای مجازی به‌ویژه در پیج‌های اینستاگرامی با مقایسه ظاهر زندگی افرادی که ما هیچ شناختی از آنها در زندگی واقعی‌شان نداریم، هستیم اما درعین‌حال در زندگی فردی و خانوادگی خود مشغول کپی‌برداری از این سبک زندگی‌ها هستیم که باعث بروز اتفاق‌هایی در سطح جامعه شده است که آسیب‌های فراوانی را هم برای زندگی فردی و هم برای زندگی خانوادگی و حتی برای زندگی اجتماعی افراد هم به دنبال داشته باشد.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، با اشاره به اهمیت سواد رسانه اظهار داشت: هیچ‌وقت نباید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کنیم؛ ظاهر زندگی اشخاصی که ما شناختی از آنها نداریم و تماشای زندگی‌های برش خرده‌ای که تنها یک بخش از زندگی این افراد را در قالب پست‌هایی در صفحات اینستاگرام به تصویر کشیده شده و به مناسبت‌های مختلف باعث تحت تأثیر قراردادن زندگی برخی افراد جامعه به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی، اقتصادی و معیشتی می‌شود که به دلیل الگوبرداری‌های نادرست از این فضای مجازی و عدم داشتن سواد رسانه‌ای باعث بروز یک سری آسیب‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: رویدادهایی که در حال به‌تصویرکشیدن زندگی لاکچری و شیک و رفاه آن‌چنانی درعین‌حال بدون درد و مشکلات زندگی و فقط پرداختن به زیبایی‌های زندگی که آن‌هم زیبایی‌های مجازی است. به‌تصویرکشیدن مسافرت‌ها و سفرهای مختلف؛ جشن تولدها و مراسم‌های پرهزینه و پرزرق‌وبرق و حتی جشن تعیین جنسیت که متأسفانه چند سالی است که رواج یافته و باعث شده که زوج‌های جوان به این سمت‌وسو رفته که جشنی را با این هزینه‌های سرسام‌آور تشکیل می‌دهند.

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به‌تصویرکشیدن بعضی مراسم‌ها توسط بلاگرها گفت: مراسم‌هایی از قبیل اتاق زایمان، جشن‌های عروسی، ماه گردها و مهمانی‌ها مختلط و ازاین‌قبیل رویدادها که بلاگرها آن را به تصویر می‌کشند؛ همگی باعث می‌شود که بسیاری از خانواده‌هایی که درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی خود هستند با تماشای این زندگی‌های لاکچری و جعلی دچار آسیب‌های مختلفی شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اثرات این آسیب‌ها باقی‌گذاشتن حسرت است، به این معنا که یک زوج جوان با دیدن زندگی‌ها و روابط عاشقانه مجازی که با بارگذاری یک عکس و یا یک کلیپ نشان داده می‌شود باعث باقی‌گذاشتن حسرتی می‌شود و در نتیجه ناامیدی به زندگی و ناامیدی به آینده را به همراه دارد.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان درباره آسیب‌های ناشی از فضای مجازی بیان کرد: این آسیب‌ها باعث بروز اختلالات جدی در زندگی روزمره اشخاص و حتی در تحصیل افراد می‌شود به‌نحوی‌که این سوال پیش خواهد آمد که آیا با خواندن درس چه درآمدی برای من حاصل خواهد شد درصورتی‌که یک بلاگر در فضای مجازی با سرمایه زیاد در حال کارکردن و کسب درآمد بیشتر است.

 وی بیان داشت: در مباحث شغلی افراد هم این اختلالات باعث بروز مشکلات می‌شود به‌گونه‌ای حتی فردی با یک درآمد اندک به‌واسطه فریب خوردن در فضای مجازی و حتی برخی سایت‌های شرط‌بندی دچار ازدست‌دادن سرمایه خود می‌شود که اینها موارد بسیاری ازاین‌قبیل آسیب‌هاست.

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به آفت‌های فضای مجازی در تحت تأثیر قراردادن تحصیل، اشتغال و آینده افراد گفت: با مرور مکرر این صفحات باعث ایجاد اعتیاد به فضای مجازی می‌شود که این اعتیاد به فضای مجازی باعث که حتی زندگی زناشویی افراد هم با مشکلات جدی نظیر سرد شدن روابط و طلاق‌های عاطفی روبرو شود.
وی با اشاره به بحث تربیت فرزندان بیان داشت: زمانی که مادری تمام ساعات روز خود را به چک کردن صفحات مجازی اختصاص می‌دهد باعث غافل ماندن از تربیت فرزندان خود می‌شود.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان در پایان اظهار داشت: امیدوارم مسئولین مربوطه با داشتن یک اقدام جدی در زمینهٔ ازبین بردن آفت‌های فضای مجازی و ایجاد یک سری تمهیدات در زمینه کاهش این قبیل آسیب‌ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =