زن

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارآفرینی دختران ایران در پارالمپیک توکیو گفت: آنچه که بانوان ایرانی در سرزمین آفتاب به نمایش گذاشتند نمادی از موفقیت زن مسلمان بود که یک افتخار ماندگار محسوب می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  «مریم کاظمی‌پور» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت حفظ معنویت در ورزش و ترویج آن در سطح مسابقات بین‌المللی اظهار داشت: در پارالمپیک توکیو سه دختر ایرانی موفق به کسب مدال طلا شدند و کسب این عناوین همراه به ثبت رکوردهای بی‌نظیری بود. آنان در سرزمین آفتاب با حفظ ارزش‌های اسلامی گام به میدان گذاشتند و به تعبیری تفکر بسیجی را به بهترین شکل ممکن معنا کردند. این ورزشکاران هیچگاه معلولیت را محدودیت ندانسته بلکه با تکیه بر اراده خود توانستند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. 

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای حمایت از دختران ورزشکار ایران افزود: توانمندی‌ زیادی در ورزش بانوان داریم و در بخش پارالمپیکی هم افتخارات زیادی کسب کردیم. با حمایت از نخبگان ورزشی در رشته‌های این امکان وجود دارد که چندین قهرمان مانند زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و هاشمیه متقیان را به جهان معرفی کرد. 

کاظمی‌پور تصریح کرد: زمانی که از حمایت سخن به میان خواهد آمد تنها توسعه ورزش و کسب مدال نیست بلکه در بُعد فرهنگی نیز وزارت ورزش برای این کار برنامه ویژه دارد. قهرمانی همراه با حفظ ارزش‌های اسلامی یک برنامه مدون است. ما زمانی که این کار را به درستی انجام دهیم، بدون شک قهرمانان ایرانی به نماد زن مسلمان در سطح جهان تبدیل خواهند شد و این کار در رویدادهای مختلف همواره ثابت شده است. نمونه بارز این کار نیز  «ساره جوانمردی» دختر طلایی ایران بود که در اختتامیه پارالمپیک با حجاب برتر حضور داشت. او با این کار خود در برابر رسانه‌های دنیا چادر را به عنوان حجاب برتر معرفی کرد. 

به گزارش ایرنا، زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و هاشمیه متقیان سه بانوی طلایی ایران در پارالمپیک توکیو بودند. زهرا نعمتی سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز پارالمپیک را در کارنامه دارد. نعمتی در پارالمپیک‌های ۲۰۱۲لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال طلا شد.

ساره جوانمردی دیگر دختر طلایی ایران در ورزش‌های پارالمپیکی است که سه مدال طلا و یک برنز را در کارنامه دارد. جوانمردی در پارالمپیک ریو موفق به کسب ۲ مدال طلا شد و در پارالمپیک توکیو یک مدال را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد. وی همچنین مدال برنز  پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =