دانشگاه

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ناامید کردن جوانان خیانت است، از راهکارهایی برای حفظ دانشجویان و نخبگان کشور در این دانشگاه گفت.

به گزارش پیام خانواده  سید حسن قدسی‌پور سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور مبنی بر خیانت اساتیدی که جوانان نخبه را تشویق به ترک کشور می‌کند، تاکید کرد که اگر چنین اساتیدی در این دانشگاه حضور داشته باشند، قطعا با آنها برخورد می‌شود و تدابیری برایشان درنظر گرفته می‌شود.

* ناامید کردن جوانان خیانت است

وی با بیان اینکه ناامید کردن جوانان خیانت است و باید امید را در دل جوانان کشور زنده کنیم، گفت: ماهیت خروج و بازگشت جوانان از کشور برای گسترش علم مشکلی ندارد اما اینکه بعضا این جوانان تشویق به عدم بازگشت به کشور شوند، مشکل ایجاد می‌کند و اگر در این جهت تلاش شود باید به شدت برخورد کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد، فعالیت و جذب جوانان، دانشجویان و نخبگان در داخل کشور فراهم شود و از حضور آنها در داخل کشور بهره‌مند شویم که لازمه آن تدابیر ویژه مدیریتی است.

وی خاطرنشان کرد: کشورها برای ذخایر و معادن خود می‌جنگند و این در حالی است که برای حفظ جوانان و نیروی انسانی باید توجه بیشتری شود، نیروی انسانی هر کشوری جزء ذخایر آن کشور هستند.

قدسی‌پور با اشاره به طرح کوآپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: برای تقویت ارتباط با صنعت در سال‌های گذشته طرح کوآپ در دانشگاه امیرکبیر برنامه‌ریزی شد که در مدیریت جدید این طرح تقویت می‌شود و بر این اساس دانشجویان می‌توانند یک سال فراتر از سال‌های تحصیل خود در محیط صنعتی کار کنند، بر این اساس در اکثر مواقع دانشجوی فارغ‌التحصیل به سرعت جذب محیط کار می‌شود.

وی یکی دیگر از راهکارهای دانشگاه امیرکبیر برای حفظ نیروی نخبه کشور را تبیین موضوع نخبگان در کلاس‌های دانش‌آفزایی اساتید مطرح کرد و گفت: گام‌های موثر و بلندی را در افزایش شرکت‌های دانش بنیان و به کار گیری هر چه بیشتر نخبگان برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =