کد خبر: 5481
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
قالیباف

پیام خانواده-  گشایش تالار آسیایی و آیین رونمایی از نخستین سردیس مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی برای اولین بار در سطح یکی از سران سه قوه در دولت سیزدهم برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده، از زمان گشایش نخستین موزه ملی ورزش و رونمایی از اولین سردیس‌های المپیک در ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۸ که در سطح معاون اولی برگزار شده بود، روز گذشته پس از سه ماه و ۱۸ روز از آغاز به کار دولت سیزدهم، نخستین سردیس طلایه‌داران آسیایی با حضور محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه رونمایی شد.

در حالی که طی ۲ سال و ۶ ماه از گشایش موزه ورزش سابقه نداشته است یکی از سران قوا در رونمایی از سردیس‌ها حضور یابد. این سطح از حضور در ورزش کشور را باید در افزایش تعاملات و همگرایی سه قوا به ویژه همسویی بین دولت و مجلس در آغاز به کار کابینه دولت مردمی جستجو کرد که به گفته آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری؛ برای تحول باید در ۲ محور عدالت و پیشرفت با مشارکت همگانی، چرخش‌های تحول آفرین را در تمامی بخش ها دنبال کرد.

رییسی پیشتر در این زمینه پیش قدم شد و نخستین گام دوم انقلاب را در حوزه ورزش با حمایت و ارتقاء ورزش قهرمانی برداشت و برای نخستین بار هم در تاریخ ورزش کشور، رییس‌جمهوری در آغاز دوران تصدی خود و پس از گذشت ۲ ماه و ۱۷ روز، پاداش قهرمانان را طی آیینی زودتر از موعد پرداخت کرده است.

همسویی دولت و مجلس در خیابان سئول

 رییس جمهوری در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک

البته رییس جمهوری در اقدامی بی‌سابقه‌ به میان قهرمانان مدال‌آور زن و مرد می‌رود و با برگزاری نشست‌های جداگانه‌ پای صحبت های آنها می‌نشیند و معتقد است که «بسیاری از ارزش‌ها را می‌توان از طریق ورزش منتقل کرد.»

حال امروزه موتـور محرکـه توسـعه پایـدار نشـاط اجتماعـی و ورزش، ایفاگر نقش مهمی در سلامت جسم و جان هر جامعه است. در واقع سلامتی، آرامش و شادابی سه ارمغان اصلی توجه به ورزش است و دستاوردهایی که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، آمار نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد و آن وقت درجه‌های نشاط اجتماعی  بالا می‌رود؛ وفاق، همبستگی، تعاملات اجتماعی و سلامت  روانی و اجتماعی افراد جامعه هم سیر صعودی به خود می گیرد و حال عموم خوب‌تر می‌شود. از این منظر توجه به ورزش در بین دولت‌ها مهم جلوه می‌کند.

حال  این رونمایی از سردیس‌ها با حضور یکی از سران قوا از چند منظر قابل توجه است: 

نخست: نقش ورزش در نشاط اجتماعی در سطح کلان و توجه به مدال‌آوران و پیشکسوتان عرصه ورزش که بارها با غرور و غیرت پرچم ایران را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی به اهتزاز درآوردند.

دوم: ایجاد انگیزه و روحیه دادن به ورزشکاران.

سوم: برقراری ارتباط تعاملی و دوسویه در بیان مشکلات و رفع خلاء و موانع موجود بر سر راه ورزش کشور به ویژه در بخش بودجه که مجلس می‌تواند راهگشا باشد.

چهارم: نقش حمایتی مجلس به ورزش در بخش قهرمانی و همگانی. 

پنجم: کمک به ارتقا جایگاه دیپلماسی ورزشی در عرصه بین‌الملل.

حال کمیته ملی المپیک با رونمایی از سردیس مدال‌آوران در چنین سطحی فرصتی را فراهم آورده تا ورزش کشور با نگاه حمایتی ویژه روند توسعه‌ای به خود بگیرد.

این نهاد ورزشی در ۲ سال و نیم گذشته از مجموع ۶۷ مدال‌آور المپیکی طی بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن تا ۲۰۱۶ ریو، ۶۱ سردیس را ساخت و ۵۵ سردیس منهای المپیک توکیو را رونمایی کرده است و روز گذشته از بین ۱۷۹ مدال‌آور طلایی بازی‌های آسیایی پای قالیباف را به آیین کشاند. 

یکی از برنامه‌های کمیته طی امسال رونمایی از ۳۰ سردیس طلایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =