رئیس‌جمهور

رئیس جمهور پیش از سفر به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس اکو تأکید کرد: از جمله سیاست‌های مهم ما که بارها اعلام کرده‌ایم این است که نسبت به همکاری با کشورهای همسایه و منطقه اولویت قائلیم.

به گزارش پیام خانواده  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه 6 آذر) پیش از ترک تهران برای سفر به ترکمنستان و شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار این دوره از اجلاس اکو با عنوان «همراه هم باشیم، برای آینده‌ای بهتر»‌ اظهار داشت:‌ هدف از این نشست مروری بر اقدامات انجام شده در گذشته و نیز تصمیم‌گیری برای آینده است.

وی افزود: از اهداف این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای است که با سران کشورهای عضو اکو انجام می‌شود؛ از جمله سیاست‌های مهم ما که بارها اعلام کرده‌ایم، این است که نسبت به همکاری با کشورهای همسایه و منطقه اولویت قائلیم و معتقدیم این روابط می‌تواند همواره در جهت ارتقای مناسب اقتصادی مؤثر واقع شود و برای کشورهای همسایه نیز این نوع ارتباط مؤثر است.

رئیس جمهور تأکید کرد:‌ ما سیاست همسایگی را محور کارهای‌مان قرار داده‌ایم و همواره برای آن فکر و برنامه داریم  و در این سفر با میزبان محترم که رئیس جمهور کشور همسایه ما ترکمنستان است، دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دو جانبه با مقامات ترکمنستان در خصوص مسئله مهم گاز و ترانزیت و دیگر مسائل مهم میان دو کشور گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص نتایج این سفر گفت: فکر می‌کنم این سفر در جهت همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباط دوجانبه با کشورهای همسایه، سفر مؤثری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =