حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی گفت: اگر قرار باشد خانواده در دنیای امروز سلامت خود را حفظ کند می بایست در تقابل با نقشه شوم دشمن برای از بین بردن این نظام اجتماعی نقش آفرینی صحیح داشته باشد.

به گزارش پیام خانواده  حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی خانواده که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مجتمع نور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به نقش بانوان و کانون خانواده در کنش گری اجتماعی و سیاسی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: در نسبت های مختلفی در حرکت انبیاء و مبارزه با طاغوت که نگاه کنیم هویت خانواده یک نقش مهم و اساسی دارد.

وی افزود: اگر به نقش خانواده در مقابله با ظلم و طاغوت توجه نشود نهایتاً یک خانواده سکولار به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی، خاطرنشان کرد: در آن جایی که حضرت ابراهیم علیه السلام خانم و فرزند خود را در بیابان رها می کند در حالی که یک جنبنده هم در آن نیست رهبری این تسلیم در مقابل خدا با ایشان بود اما خانواده آن حضرت موجب استحکام این حرکت تاریخی بود.

وی به نتیجه رسیدن زحمات چندین ساله نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله را متأثر از تلاش های حضرت خدیجه سلام الله علیها دانست و گفت: اگر بانوان گرانقدری همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما نبودند، افرادی همچون حضرت سیدالشهدا علیه السلام تربیت نمی شدند و نقش آفرینی های تاریخی آنان شکل نمی گرفت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر نقش خانواده را در حرکت های انبیا و اوصیا نبینیم حیات اجتماعی و سیاسی آنان را ناقص شناخته ایم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان می فرمایند، حضور زنان در عرصه های اجتماعی حرکت دادن خانواده ها برای نقش آفرینی های اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی بیان داشت: باید شاخصه ها، ویژگی ها و بایسته های یک خانواده انقلابی که برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می کند را مورد بررسی قرار داده و در محیط خانواده های خود مطرح کنیم.

وی گفت: اگر قرار باشد خانواده در دنیای امروز سلامت خود را حفظ کند می بایست در تقابل با نقشه شوم دشمن برای از بین بردن این نظام اجتماعی نقش آفرینی صحیح داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در نظام تربیتی اگر بخواهیم فرزندمان را یک فرد دغدغه مند تربیت کنیم می بایست در عین حمایت به او میدان داده و با مسائل اجتماعی رو در رو کنیم تا ضمن آشنایی با این مسائل برای اثرگذاری در رویدادهای اجتماعی و سیاسی تربیت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =