معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هدف معاونت آسیب زدایی و توانمندسازی بخصوص در مورد زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار است، گفت: تلاش می‌کنیم برای تحقق این اهداف از جایگاه و موقعیت دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی بهره ببریم.

به گزارش پیام خانواده انسیه خزعلی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه معاونت امور زنان و خانواده با دانشگاه جامع علمی و کاربردی که با حضور حسین بلندی سرپرست این دانشگاه‌ در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار داشت: چند ماه است که بر روی دو هدف توانمندسازی و آسیب زدایی کار می شود که هر دو بخش نیاز به آموزش های کامل و فراگیر کوتاه مدت و بلندمدت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اساس هر کاری آموزش است و اگر کاری بدون آموزش انجام شود عبث و بی نتیجه خواهد بود، افزود: ارزش انسان به دانش و آگاهی و به  نوع عملکرد و مهارت او است و به عبارتی باید هم دانش داشت و هم آن را به نحو شایسته و احسن به منصه ظهور رساند زیرا علم بی عمل فایده ندارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کاری که دانشگاه علمی کاربردی انجام داده این است که این دو موضوع را در یکجا جمع کرده، ادامه داد: این دانشگاه مسایل با پشتوانه پژوهشی را زمینه ای قرار داده برای اینکه آن را در کاربرد اجرایی کند و ثمره آن را به مردم برساند.

خزعلی با بیان اینکه اگر چیزی می خواهد پایدار باشد و بماند، باید بتواند مشکلی را حل کند و راهی را باز و طرح نویی را در اندازد،  گفت: این کار از دانشگاه علمی کاربردی برمی آید و خوشحالیم که نخستین تفاهمنامه را با این دانشگاه به امضا می رسانیم و امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.  

معاون رئیس جمهوری افزود: تلاش می کنیم در آسیب زدایی و رفع مشکلات خانواده و زنان و هم در قسمت توانمندسازی که عمدتا متمرکز بر آموزش زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار است از دانشگاه بهره ببریم. در مورد بحث های مهارتی زنان روستایی هم از جهاد کشاورزی و صندوق خرد می توان حمایت گرفت اما در مورد زنان خودسرپرست که تحصیلات دارند اما مهارت لازم برای شروع کار ندارند و باید وارد حیطه هایی شوند که زمینه اشتغال آنان را فراهم کند باید از دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه ها حمایت طلبید.  

خزعلی با تاکید بر اینکه امیدواریم با بهره مندی از آموزش های حضوری و مجازی بتوان نتیجه گرفت، یادآور شد: در بخش  کارآفرینان و تسهیلگرها هم آموزش های خاصی را نیاز داریم که در تفاهمنامه منعقد شده که امیدواریم سرعت بگیرد و به ثمر برسد.

۶۰۰ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در خدمت توانمندسازی خانواده و زنان هستند     

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست، با تاکید بر اینکه در این تفاهمنامه مساله خانواده بیشتر مدنظر است، اظهار داشت: در این تفاهمنامه نکات قابل توجهی مطرح شده و جایگاه دانشگاه، امکان اجرایی شدن بسیاری از تصمیماتی که در تفاهم نامه ها منعقد شده را فراهم می کند.

حسین بلندی با یادآوری اینکه با همکاری ۶۰۰ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خیلی زود و سریع به اجرایی شدن این موضوع خواهیم پرداخت، تصریح کرد: امکان برگزاری دوره های مهارتی و توانمندسازی و آموزشی در دانشگاه وجود دارد و امیدوار هستیم در موضوع کلان خانواده و دانش آموختگان دانشگاه که نمی توانند وارد پروسه اشتغال شوند، بین آنان و بازار کار پل ارتباطی باشیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد اشتغال و مهارت آموزشی است و معاونت امور زنان نخستین جایی است که در آن چنین تصمیمی را می گیریم و امیدواریم بتوانیم این امر را توسعه دهیم تا دانش آموختگان بتوانند در یک مرکز دانشگاهی تعلیم و آموزش ببینند موضوعی که وزیر علوم هم بر آن تاکید دارد. امیدواریم نخستین دوره منتج از این تفاهم نامه بزودی اجرایی شود.

خزعلی: با همکاری دانشگاه علمی‌کاربردی درصدد توانمندسازی زنان هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =