شاهین صادقی نسب

استاد دانشگاه تهران با بیان این که شخصیت جامع و منحصربه‌فرد حاج قاسم سلیمانی در تاریخ کمتر تکرار می‌شود، گفت: باید بدانیم صندلی‌های مدیریت قدرت و استواری را مدیون قاسم سلیمانی هستیم و با به‌کارگیری بهترین نیروها آینده درخشانی را برای مردم رقم بزنیم.

به گزارش پیام خانواده  شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی ویژگی‌های زیادی دارد که از جنبه‌های مختلفی می‌توان به آن پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از مشخصات ویژه ایشان شخصیتی بود که پیش‌گام بود و همواره جلو حرکت می‌کرد، ایشان آدمی نبود که بخواهد در قرارگاه بنشیند از همان ابتدای انقلاب اسلامی و درگیری‌هایی که ضدانقلاب به وجود آورد فردی بود که در دل حادثه بود و این برای نیروها روحیه آور و همچنین درس‌آموز است.

صادقی نسب بیان داشت: در کردستان عراق دیدیم که ایشان چگونه در خط مقدم حضور یافت و اجازه نداد این منطقه به دست تروریست‌ها بیفتند.

وی ابراز داشت: از دیگر ویژگی‌های مهم ایشان حمایت از نیروها بود، ایشان همواره در کنار نیروهایش حضور داشت و درعین‌حال که دغدغه نیروهایش را داشت از آن‌ها مراقبت هم می‌کرد.

صادقی نسب ادامه داد: مانند پدری مهربان با آن‌ها در ارتباط بود که در خاطرات نیروهایش بارها اشاره شده است و علاوه بر این همواره به خانواده‌های شهدا سر می‌زد که نشان از منش اخلاقی والای ایشان دارد.

وی تصریح کرد: انسانی نبود که در قید سمت و عنوان باشد و برای ایشان این سمت‌ها اصلاً ارزشی نداشت و همواره با اخلاص و تواضع با نیروهای نظامی ارتباط برقرار می‌کرد.

استاد دانشگاه تهران افزود: ایشان همواره در کنار نیروهایش بود که همین موضوع انگیزه‌ای را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد درعین‌حال نخبه‌گرا بود و از افراد متخصص در کارها بهره می‌برد.

وی بیان داشت: حاج قاسم با طیف‌های مختلف در ارتباط بود و از نظر همه استفاده می‌کرد و اصلاً اهل رنگ‌بندی و جناح‌بندی نبود به‌طوری‌که در تشییع جنازه میلیونی وی همه مردم از دسته‌ها و جناح‌بندی‌های مختلف حضور داشتند و در فراغ وی خون گریستند.

صادقی نسب ابراز داشت: مدیریت‌کردن بر جوامع یکدست هنر نیست و یکی از نقاط قوت ایشان فراجناحی بودنش بود به‌طوری‌که در خیمه حاج قاسم برای همه بود و این درس بزرگی است برای ما است.

وی تصریح کرد: ایشان دید بلند راهبُردی داشت و با مشکلات ریشه‌ای برخورد می‌کرد و مشکل را موضعی نمی‌دید علاوه بر این اهل مشاوره و کارگروهی بود و خودکامه نبود و پای نظرات دیگران می‌نشست و نتیجه این مشورت در موفقیت‌های ایشان مشهود و بارز است.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: ایشان رهبری بود که از همه امکانات به‌خوبی بهره می‌برد و درعین‌حال بسیار شجاع بود با اینکه سال‌ها فهرست ترور استکبار جهانی قرار داشت اما بااین‌وجود ترسی از حضور در جبهه‌های نبرد علیه استکبار و ایادی‌اش نداشت.

وی بیان داشت: شهادت آرزوی وی بود و بارها برای رسیدن به این شهادت دعا کرده بود و در نهایت به دست بدترین آدم‌روی زمین به شهادت رسید و به آرزوی خود رسید.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر ایمان به خدا بود که در ایشان وجود داشت و به نصرت الهی اطمینان داشت و یاری‌دهنده دین اسلام بود.

وی ادامه داد: امروز ما می‌بینیم در عراقی که روزی صدام حسین بر مسند قدرت بود و داعیه فتح ایران را داشت، عکس‌های سردار سلیمانی در دست مردم و ملت این کشور دست‌به‌دست می‌شود که نشان‌دهنده ایمان و خلوصی است که قاسم سلیمانی داشت.

صادقی نسب با بیان اینکه این نگاه خدایی که ایشان داشت باعث شده بود که ویژگی‌های یک رهبر موفق را کسب کند، افزود: شخصیت جامع و منحصربه‌فرد قاسم سلیمانی در تاریخ کمتر تکرار می‌شود و ما خوشحالیم در زمانی زندگی کردیم که حاج قاسم زندگی می‌کرد و نامش برای همیشه در تاریخ این مرزوبوم در دل مردم خواهد ماند.

وی بیان داشت: زندگی وی باید به‌عنوان یک الگو و نمونه به همه مردم معرفی شود و در واقع تراز ما نیز باید حاج قاسم باشد.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: باید بدانیم صندلی‌های مدیریت قدرت و استواری خودش را مدیون قاسم سلیمانی هستیم و با به‌کارگیری بهترین نیروها آینده درخشانی را برای مردم رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =