مهدهای کودک

رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مروری بر اقدامات انجام شده برای استقرار این سازمان تازه تاسیس داشت و گفت: علی رغم کمبود امکانات و تجهیزات، نگذاشتیم مهدهای کودک احساس بی‌پناهی کنند.

 به گزارش پیام خانواده  علیرضا حاجیان زاده در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه شش ماه قبل با تصویب هیئت امناء، انتصاب رئیس سازمان انجام شد و با یک ابلاغ آنهم بدون امکانات و نیرو و تجهیزاتی، کارش را شروع کرد و قرار بود سازمانی با این اهداف بلند را مستقر کند.

وی افزود: در عرصه اول، راه اندازی و استقرار سازمان را دنبال کردیم که به نتیجه رسید. تخصیص اعتبار مصوب انجام و مراحل اداری آن طی شد. جذب نیرو به مرحله اجرایی رسیده است و امروز همه موارد ابتدایی گذرانده شده و ساختار استقرار یافته و چند روز است که بودجه به جریان افتاده، چینش‌های اولیه نیروی انسانی نیز انجام شَده و در بودجه ۱۴۰۱ نیز ارتقای خوبی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است. 

رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه پیشنهاد ساختار استانی را آماده و در سازمان اداری استخدامی در دست بررسی و قوام است و در مجموع برای ورود به عرصه جدید آماده می‌شویم گفت: در عرصه دوم، حفظ وضعیت موجود در مهدها را دنبال کردیم. ۵۰ هزار مهد کودک و هشت میلیون کودک مخاطب ما هستند و نمی‌توانستیم سکوت کنیم تا ساختار نهایی شود. بهزیستی از همان ابتدای تصویب سازمان ، از اداره مهدها خلع ید و مهدها را رها کرد و ما باید آن‌ها را سامان می‌دادیم. 

حاجیان زاده ادامه داد: مهدهای بدون مجوزی زیرنظر سازمان‌ها و نهادها داریم که با آنها نشست هایی برگزار شده است. محتوای آموزشی با کمک سازمان پژوهش تهیه و بسته‌های تربیت و یادگیری در اختیار استان ها قرار گرفت. واکسیناسیون مربیان مهدها همراه با معلمان انجام شد و سنجش سلامت پیش دبستانی ها با کمک سازمان آموزش و پرورش انجام شد. آمار ثبت نام در پیش دبستانی ها امسال نسبت به سال قبل بالاتر است.

وی تاکید کرد: علی رغم کمبودامکانات و تجهیزات، نگذاشتیم مهدهای کودک احساس بی پناهی کنند. در حال حاضر برای ورود به فاز بعدی در دو عرصه آماده هستیم. عرصه اول تدوین استانداردها، تولید محتوا و روش ها، ایجاد اتاق های فکر برای دوره های تربیت مربی کودک، تدوین الگوی تعیین شهریه، تدوین نظام تعیین صلاحیت و شایستگی حرفه‌ای مربیان کودک است که باید دنبال شود. برای صدور مجوزهای جدید زمانبندی کرده بودیم که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود؛ این عرصه دوم است که باید تداوم یابد.

رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در خاتمه گفت: برای آقای همتی فر، رئیس جدید سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آرزوی توفیق می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =