یانیه گام دوم

رئیس همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم با بیان اینکه این همایش در هشت محور برگزار می‎شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ است.

به گزارش پیام خانواده،  حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، رئیس همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم، در نشست خبری این همایش که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با تاکید بر ارزش و اهمیت این بیانیه عنوان کرد: در سال‌های ابتدایی که بیانیه مطرح شد کارها و جلسات متعددی در رابطه با بیانیه گام دوم برگزار شد؛ اما بعد از مدتی کمرنگ شد.
وی ادامه داد: برای پر رنگ ماندن این بیانیه، مجتمع آموزش عالی فقه به عنوان پرچم‌دار فقه تصمیم به انجام کار فقهی بر روی این بیانیه گرفت.
وی بابیان اینکه به دنبال کاری عمیق، ویژه و ماندگار هستیم، اظهار کرد: این همایش در ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ اجرا می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ است.
وی افزود: این همایش در هشت محور پژوهش‌های دولت اسلامی، وظایف دولت و ملت در گسترش معنویت اخلاق، وظایف دولت و ملت در رونق بخشی به اقتصاد، وظایف دولت و ملت در ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی، وظایف دولت و ملت در خوداتکایی و کاهش  وابستگی، وظایف دولت و ملت در حفظ آزادی، وظایف دولت و ملت در تعامل و تعادل با دیگر جوامع و وظایف دولت و ملت در بهینه‌سازی سبک زندگی برگزار می‌شود.
رئیس مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به اینکه جهت‌دهی، فضاسازی و تشویق برای کار علمی در این زمینه از اهداف میانی این همایش است، گفت: اهمیت بیانیه و سایر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به فقه سیاسی نشان می‌‎دهد که این مسیر جای کار دارد. فقه پویا و جامعیت فقه همه مباحث فقه سیاسی را تامین می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌خو، معاون پژوهش مجتمع عالی فقه، نیز در این نشست عنوان کرد: محورهای همایش برگرفته از بیانیه است اما اگر افراد تمایل دارند در بخش‌هایی فعالیت کنند که در محورها وجود ندارد، می‌توانند موضوع را پیشنهاد بدهند و بعد از بررسی توسط کمیته علمی همایش تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی متعددی در این همایش همکاری می‌کنند که مرکز علمی مرکز پژوهش صدا و سیما، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مرکز فرهنگ و اندیشه از جمله این مراکز هستند.
وی با اشاره به اینکه این همایش دارای مجوزISC  است، گفت: این همایش در جهت تقویت شعار سیاست از دیانت جدا نیست می باشد تا بیان کند که تصمیم‌گیری های جمهوری اسلامی مبتنی بر مبانی فقهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =