سید محمدحسین چاوشیان

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به بُعد خانواده محوری سردار دل‌ها، گفت: سردار سلیمانی یک الگوی کامل خانواده محوری است.

به گزارش پیام خانواده، سید محمدحسین چاوشیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: شهید سلیمانی جمله معروفی دارد که می‌گوید: جامعه ما خانواده ماست و این‌ها فرزندان ما هستند، این نگاه سردار به مقوله خانواده و اساساً رویکرد خانواده محوری در نگاه ایشان بسیار حائز اهمیت و قابل‌ستایش است.

وی ادامه داد: این نگاه، نگاهی است که نشان می‌دهد چه ارتباط تنگاتنگی بین خانواده و جامعه وجود دارد. تمام ارکان اجتماعی باید در خدمت خانواده باشد یعنی جامعه باید خانواده محور باشد، به این معنا که جامعه در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و … باید خانواده محور باشد.

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم اظهار کرد: این جمله سردار دل‌ها که این‌ها فرزندان ما هستند و این که نگاه حزبی و جناحی به خانواده ندارد و خانواده را به‌عنوان یک واحد مؤثر در سطح جامعه می‌بیند، درس‌آموز و نشان‌دهنده جایگاه خانواده است.

وی افزود: در سیره رفتاری شهید سلیمانی هم نگاهشان به خانواده بسیار بااهمیت است و هم رفتاری که با پدر و خصوصاً مادرشان داشتند؛ بارها و بارها ایشان به خانواده‌های شهدا سر می‌زدند و نشانگر آن بود که نگاهشان به خانواده جدی و راهبردی بوده و حتی به کودکان نیز توجه زیادی داشتند.

چاوشیان در پایان گفت: رأفت، ارتباط و معاشرت اسلامی که سرتاسر مهر و محبت و صفا است در سیره شهید سلیمانی قابل‌مشاهده است و ایشان را می‌توان به‌عنوان الگوی خانواده محور مطرح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =