کد خبر: 6017
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
آسیب‌های «طلاق

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از طرح‌های اخیر این معاونت به منظور جلوگیری از آسیب طلاق طراحی شده است که با کمک مشاورین مجرب در سال‌های اول تا چهارم ازدواج که بیشترین طلاق‌ها اتفاق می‌افتد، اجرا می شود گفت: امید است جوانان ما از پشتیبانی‌های مشورتی و تربیتی بهره‌مند شوند و از انتشار برخی آسیب‌ها جلوگیری و شاهد کاهش آنها باشیم.

به گزارش پیام خانواده، انسیه خزعلی در همایش بانوی خردمند که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه ان شالله بتوانیم در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب و در مسیر اهل بیت و امام خمینی گام‌های بزرگی برداریم گفت: روایتی از حضرت زهرا(س) نقل شده است و مبنی بر اینکه «سه چیز را از دنیای شما انتخاب کردم؛ که بیانگر سه بعد ضروری زندگی انسان برای رسیدن به کمال است، نخست ارتباطی که انسان با کلام خدا داشته باشد، دوم ارتباطی که با رهبر جامعه داشته باشد و سوم انفاق در راه خداست.» 

وی افزود: توجه به کمبودها، نقص‌ها و مشکلات جامعه و بی‌تفاوت نبودن نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد به عبارتی مسئولیت اجتماعی داشتن بسیار حائز اهمیت است. حضرت زهرا گاه آن‌چیزی که مورد علاقه دختران است یعنی لباس عروسی اش را انفاق می‌کند، گاه آن چیزی را که به آن احتیاج دارد می‌بخشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب بر این ویژگی حضرت زهرا تاکید می‌کنند، انفاق ضرورت فعلی جامعه را نشان می‌دهد گفت: زنان نیازمند و زنان سرپرست خانواری داریم که وظیفه داریم در تأسی به سیره و سنت حضرت زهرا به ایشان توجه کنیم.

خزعلی افزود: معاونت زنان ریاست جمهوری دو طرح را آماده کرده که دیروز رونمایی شد. نخست «نهضت ایجاد کسب و کار پایدار و خانواده محور» است. با توجه به شرایط جامعه، افزایش طلاق و کاهش ازدواج، شمار زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست در حال افزایش است و باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه طرح بعدی به منظور «جلوگیری از آسیب طلاق» طراحی شده است که با کمک مشاورین مجرب در سال‌های اول تا چهارم ازدواج که بیشترین طلاق‌ها اتفاق می‌افتد اجرا می‌شود گفت: امید است جوانان ما از پشتیبانی‌های مشورتی و تربیتی بهره‌مند شوند و از انتشار برخی آسیب‌ها جلوگیری و شاهد کاهش آنها باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: بهترین مددکاران ما بانوان فرهنگی هستند. فرهنگ سازی برای اهدای خون را شروع کردیم. بیشترین مصرف کنندگان خون به دلیل وضع حمل، زنان هستند ولی از آن سو کمترین اهداکنندگان‌اند که فرهنگ سازی لازم انجام نشده و از ۵۰ درصد در دوران دفاع مقدس اکنون به پنج درصد رسیده است. به زودی پویشی برای سلامت جامعه به ویژه زنان و ترویج فرهنگ اهدای خون راه اندازی می‌کنیم. پویش حمایت از خانواده‌های دچار آسیب زنان زندانی را هم در هفته‌های آتی راه اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =