رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم

دیدار دکتر سید محمدحسین چاوشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به همراه خانم دکتر فاطمه سادات رازقی، از مرکز پژوهشی مبنا

به گزارش پیام خانواده    در این دیدار دکتر صدقی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت بخش های مختلف مرکز پژوهشی مبنا، در خصوص برنامه ها و  همکاری های مشترک فی مابین به گفت و گو پرداخت.

ایشان با معرفی مرکز مبنا به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند بیان داشت: این مرکز، با بررسی مسائل دینی، فرهنگی به شیوه  مسئله محور گامی به سوی اجرایی شدن و اثر بخشی پژوهش و گفتمان سازی برداشته است.

وی برخوداری از نگاه نظام وارگی را ویژگی‌های بارز مرکز مبنا توصیف نمود و عنوان داشت: این مرکز علاوه بر پژوهش های بنیادین و رصد میدانی، به تبیین پروژه سالنامه دین داری، نظام واره مردم سالاری، نظام واره مسائل حوزه و روحانیت، نظام واره فرهنگی و ... پرداخته است.

معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا، با بیان توضیحاتی در عرصه برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با نگاه به نیازهای پژوهشی به دنبال ارائه یک نظام واره در خصوص مسائل فضای مجازی است. ایشان وجه تمایز مرکز مبنا را، رویکرد اندیشه ورزی آن و استفاده سبک نوین پژوهشی PDIA  عنوان کردند.

دکتر چاوشیان رئیس موسسه خانواده و تربیت معنوی، ضمن استقبال از ظرفیت بالای پژوهشی مبنا و همچنین طرح جامع خانوده، برای همکاری های پژوهشی و رسانه ای  مشترک در حوزه خانواده اعلام آمادگی کرد.

ایشان ارتقای دانش خانواده را مهم‌ترین هدف موسسه خواند و عنوان کرد: موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» سازمانی مردم نهاد است که با هدف ارتقای دانش خانواده و توانمند سازی زنان و دختران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با مجوز رسمی در آبان سال ۱۳۹۸ ت  سیس شده است. رویکرد اصلی موسسه خاتم ، هم از نگاه نظری هم در نگاه عملی، به بحث تخصصی خانواده پرداخته شده است. وی به معرفی پنچ گروه علمی در موسسه خاتم اعم از: "خانواد، قرآن، معنویت -خانواده و تعلیم و تربیت - خانواده و رسانه و ارتباطات - خانواده و فقه و حقوق -خانواده و ادیان و ملل" پرداخت.

سید محمدحسین چاوشیان با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه  در طی یک سال اخیر اظهار داشت: کنفرانس بین المللی خانواده معنوی و تربیت دینی در تاریخ 20 اکتبر 2020 توسط موسسه خاتم برگزار می شود، که تا کنون  11 پیش نشست ، 60 کمیته علمی داشته و  28 نهاد رسمی، حامی در این کنفرانس حضور دارند.

ایشان بیان کرد: مؤسسه خاتم در نظر دارد، در برگزاری نشست‌های مشترک علمی تخصصی خانواده، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مشترک یکدیگر بر بسترهای اطلاع‌رسانی با تمام نهاد ها همکاری داشته باشد.

در این جلسه آقای دکتر هاشمی نسب، معاونت پژوهشی مرکز مبنا ضمن معرفی شیوه های نو پدید پژوهشی این مرکز، طرح جامعه خانواده را به عنوان ثمره پژوهشی مرکز مبنا در حوزه خانواده دانست.

ایشان  به امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خاتم نیز اشاره کرد و بیان داشت: قطعاً همکاری دوجانبه با مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم علاوه بر انتقال تجربیات هر دو مجموعه به یکدیگر، ثمرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

هم چنین در این دیدار، برنامه ریزی مشترکی جهت اختصاص یک بخش از کنفرانس به اجماع سازی تحت عنوان نهاد متولی مسئول خانواده با حضور مسولان مرکز پژوهشی مبنا میان طرفین صورت گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =