کد خبر: 6544
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
نبیل ابوردینه

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اشغالی نبودن اراضی فلسطینی را رد کرد.

به گزارش پیام خانواده ، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اراضی فلسطینی، اشغالی نیست را مردود، گمراه‌کننده و بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

ابوردینه تاکید کرد که این اظهارات هرگز این حقیقت که اراضی فلسطینی تحت اشغال نظامی اسرائیل قرار دارد، تغییر نخواهد داد.

بنابر گزارش شبکه النشره، ابوردینه گفت که این اظهارات نمی‌تواند سیاست‌های تجاوزکارانه ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس آن را توجیه کند و دولت فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی در مرزهای سال ۱۹۶۷ تشکیل شده و سخنان بنت نیز مشروعیت ندارد و این سخنان تنها باعث بی‌ثباتی بیشتر و ایجاد تنش و نیز تشویق شهرک‌نشینان به ادامه تجاوزات در قدس و کرانه باختری می‌شود.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین ادامه داد که چنین اظهارات مقامات اسرائیلی و تداوم تحمیل واقعیت‌های ساختگی از طریق آسیب زدن به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به ویژه در مسجدالأقصی هرگز موفقیتی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد که صلح و ثبات نیازمند پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است و تداوم نقش حقوق فلسطینیان و به چالش کشیدن قطعنامه‌های بین‌المللی هرگز به هیچ صلحی منتهی نمی‌شود بلکه به تداوم تنش‌ها و بی‌ثباتی در منطقه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =