امین طاهری

آزادکار دسته ۱۲۵ کیلوگرم کشتی ایران با اشاره به باخت خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ آلماتی گفت: اتفاقات زیادی پیرامون آن مسابقه رخ داد و گلایه‌های زیادی دارم اما طرح ان دیگر فایده‌ای ندارد

به گزارش پیام خانواده  «امین طاهری» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: آنچه در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ و در مسابقات قهرمانی کشور برای من رخ داد تمام برنامه را تحت تاثیر قرار داد و من جایی در چهار تورنمنت بزرگ جهانی و آسیایی ندارم. در مسابقات قهرمانی کشور که در دی‌ماه برگزار شد من به شانس مجدد رفتم اما در مسابقه حضور پیدا نکردم و این باعث محرومیتم شد. برخی دیگر که شرایط من را داشتند بخشیده شدند اما من محروم شدم و باید برنامه متمرکز بر لیگ و سایر مسابقات کنم. امیدوارم بتوانم بار دیگر پیراهن تیم ملی کشتی ایران در میادین بزرگ حضور پیدا کنم.

دارنده مدال برنز کشتی قهرمانی آسیا این را هم گفت: بسیاری از مشکلات من از مسابقات سال گذشته و آن باخت در نیمه نهایی شروع شد. درباره آن زیاد حرف زدم و دلایل را گفتم. متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که موجب شد تا کشتی من به حاشیه برود. برخوردها مناسب نبود و امیدوارم این رویه در دوره کادرفنی جدید تغییر کند. اتفاقات سال ۱۴۰۰ برای من تمام شد ولی باید بگویم بیشترین آسیب را از کادرفنی سابق دیدم.

طاهری با اشاره به تغییر کادر فنی و حضور پژمان درستکار افزود: درستکار از مربیان خوب و با دانش این رشته است و شناخت خوبی از وی دارم. مدتی نیز با ایشان کار کردم و مطمئنم که برنامه های وی به توسعه کشتی آزاد در ایران منتهی خواهد شد. تلاش می کنم تا بار دیگر با کشتی خود راهی به تیم ملی پیدا کنم و بتوانم دوبنده کشتی ایران را بپوشم. تمام برنامه من برای سال ۱۴۰۲ است و باید با حضور در مسابقات لیگ برتر این رشته خود را برای رقابت‌های ملی در سال آینده آماده نگه دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که رایزنی برای بخشش محرومیت او نشده است عنوان کرد: نه هیچ رایزنی انجام ندادم و فعلا از مسابقات انتخابی تیم ملی کنار گذاشته شدم.

به گزارش ایرنا، امین طاهری در سال ۱۴۰۰ یکی از مدعیان حضور در المپیک توکیو بود و حتی در انتخابی امیرحسین زارع را شکست داده بود. اما باخت در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا تمام برنامه‌های وی را به هم ریخت. در مسابقات آلماتی این مرحله طاهری مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان در حالی که ۶ بر صفر پیش بود، غافلگیر شد و به پل رفت و در نهایت ضربه فنی شد تا رویای حضور در فینال و کسب مدال طلا برایش رنگ ببازد. وی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۰ بر صفر دانگ هوانگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

باخت طاهری در حالی بود که وی چند روز قبل از حضور در قهرمانی آسیا، در تورنمنت بین المللی بلغارستان طلایی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =