کافی

دبیر انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم به تأثیرات قرآن بر روی خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: قرآن باعث آرامش، هدایت و راهنمایی خانواده می‌شود و از طریق قرآن است که شبهات برطرف می‌شود.

به گزارش پیام خانواده حجت‌الاسلام مجید کافی امامی، دبیر انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم در نشست «واکاوی رابطه خانواده متعالی با قرآن کریم» از مجموعه پیش‌نشست‌های اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال دین اسلام را به‌عنوان دین کامل و آخرین دین به جامعه بشری فرستاد و قرآن را برای انسان‌ها نازل کرد.

وی ادامه داد: در زندگی خودمان اگر می‌خواهیم رستگار شویم باید یک ارتباط دوطرفه با قرآن داشته باشیم و در این میان نقش خانواده‌ها این است که روح قرآن و معارف آن را در محیط خانه جاری کنند.

حجت‌الاسلام کافی به تأثیرات قرآن بر روی خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: قرآن باعث آرامش، هدایت و راهنمایی خانواده می‌شود و از طریق قرآن است که شبهات برطرف می‌شود.

وی در ادامه به ویژگی‌های خانواده تراز اشاره و بیان کرد: سه ویژگی برای خانواده تراز وجود دارد:

۱- خانواده‌ای که رابطه بین اعضای خانواده را موردتوجه قرار می‌دهد.

۲-رابطه مناسبی که بین خانواده و همسران (شوهر و زن)، بین فرزندان، رابطه بین فرزندان و والدین، بین خانواده و محیط پیرامون وجود دارد.

۳- خانواده‌ای موفق است که بتواند دلایل کارکردهای موفق خانواده باشد (خانواده موفق برای تشکیل نسل، بحث‌های اقتصادی، مسائل جنسی و...)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =