کد خبر: 6649
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
بدهی آمریکا

همزمان با تورم بی سابقه آمریکا که در طول ۴۰ سال اخیر در این کشور بی سابقه است، بدهی آمریکایی ها نیز به بانک ها نیز به شکل بی سابقه ای درحال افزایش است.

به گزارش پیام خانواده  شبکه خبری سی ان ان آمریکا در گزارشی اعلام کرد بر اساس داده‌های بانک مرکزی آمریکا، سطح بدهی مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه  مارس سال  ۲۰۲۲ به میزان ۵۲.۴ میلیارد دلار افزایش یافت که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد از خود نشان می دهد.

بدهی اعتبار در گردش که شامل کارت های اعتباری می شود نیز در این ماه  ۲۱.۴ درصد افزایش یافت.

با وجود افزایش دستمزدها در مقایسه با سال گذشته و افزایش حقوق ساعتی به میزان ۵.۵ درصد، تورم بی سابقه در آمریکا در ۴۰ سال گذشته همچنان به آمریکایی های کم درآمد و با درآمد متوسط فشار زیادی وارد می کند.

هزینه غذا در آمریکا در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و  قیمت هر گالن بنزین (حدود ۳.۸ لیتر) در جایگاه های سوخت در آمریکا به طور متوسط ۴.۲۷۹ دلار است.

پرداخت بدهی کارت اعتباری برای کسانی که حداقل پرداخت ماهانه را انجام نمی دهند، دشوارتر خواهد شد زیرا بانک مرکزی آمریکا به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات  برای مقابله با تورم افسارگسیخته، یک افزایش نیم واحدی نرخ بهره را اعلام کرده است.

این بدان معناست که نرخ بهره همه بخش های اقتصادی از کارت‌های اعتباری گرفته تا وام‌های خودرو افزایش می‌یابد و این امر بر بودجه خانوارهای آمریکایی فشار بیشتری خواهد آورد.

مت شولز، تحلیلگر ارشد اعتباری در موسسه "لندینگ تری" می گوید: تمام این بدهی های آمریکایی ها در ماه های آینده بیشتر می شود.

شولز افزود که افزایش سطح بدهی احتمالاً تحت تأثیر دو عامل است. اول اینکه پس از پایان دوران قرنطینه ناشی از کرونا مخارج عقب افتاده ایجاد شده  و دوم اینکه  افراد دارای کمبود نقدینگی افزایش یافته اند و آنها به کارت‌های اعتباری روی می‌آورند تا نیازهای اولیه خود را که گران‌تر شده‌اند، تامین کنند.

شهروندان آمریکایی فشار تورم و افزایش قیمت ها را در همه امور و خریدهای روزمره خود کاملا احساس می‌کنند؛ از بهای هر لیتر بنزین تا مواد غذایی، پوشاک و مسکن.

در یک سال گذشته هزینه نیازهای ضروری در آمریکا بر مصرف کنندگان آمریکایی فشار آورده و افزایش درآمدها را خنثی کرده است.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در امریکا در ۴۰ سال گذشته است.

گزارش دولت آمریکا همچنین نشان می دهد  که تورم در ماه های  فوریه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است در حالی که این تورم در ماه های ژانویه تا فوریه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

برای نخستین بار نرخ تورم در آمریکا شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می‌شود که پس از وقوع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه روند افزایشی را از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن(حدود ۳.۸ لیتر) بنزین در آمریکا ۴.۱۰ دلار است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است. اگرچه قیمت سوخت در آمریکا در چند هفته گذشته کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل کالاها و قطعات در سراسر آمریکا شده است که به نوبه خود به رشد قیمت ها برای مصرف کنندگان کمک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =