کد خبر: 6688
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
امیر سیاری

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قدرت روزافرون ایران، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران دست بالا و بلندی در تحولات و عرصه‌های تاثیرگذار جهان دارد.

به گزارش پیام خانواده امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه جمعه در نخستین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم، طی سخنانی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: بعد از یادواره امروز شهدای ارتش قم و تا آبان ماه سالجاری و دومین کنگره ملی شهدای استان قم چندین یادواره و یک اجلاسیه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی پایبند بودن و متعهد بودن به آرمان و ارزش های شهدا، بزرگداشت و توسعه فرهنگ شهدا و ادامه دادن راه مقدس شهداست، خاطرنشان کرد: امروزه هر آنچه ایران اسلامی در حوزه ها و ساحت های  مختلف بدست آورده همه مرهون و مدیون خون شهداست.

سیاری با اشاره به دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و نقشه های شوم استکبار جهانی علیه خواست مردم ایران ابراز داشت: دشمنان در روزهای اولیه انقلاب با توسل به اختلافات قومی و مذهبی، ترور ۱۷ هزار نفر از مردم و جنگ هشت ساله تحمیلی در تلاش بودند تا انقلاب اسلامی را زمین گیر کنند اما به برکت شهدا پوزه دشمنان در تمام عرصه ها به خاک مالید.

وی با اشاره به جنگ هشت ساله و کینه های صدام علیه ایران و انقلاب اسلامی گفت: صدام در مکتب سلفی گری و داعش پرورش یافته بود و وی در همان هفته اول پیروزی انقلاب بر علیه انقلاب ایران موضع گرفت و تاکید داشت که انقلاب ایران باید ساقط شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: رسیدن به جایگاه ژاندارم منطقه و رهبری جهان عرب دو هدف عمده صدام از حمله ایران و مخالفت با انقلاب اسلامی بود.

سیاری با اشاره به برخی برنامه ریزی ها و هزینه های هنگفت مالی و نظامی رژیم بعث برای ساقط کردن انقلاب ایران ابراز داشت: شکست انقلاب اسلامی و توسعه قلمرو جغرافیایی عراق دو هدف عمده صدام از حمله به ایران بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها پدیده قرن حاضر بود که دو بلوک شرق و غرب را به هم پیوند زد و ناتو و ورشو را با یک دیگر متصل کرده و سنگین ترین حمایت های نظامی و لجستیک را از رژیم بعث بعمل آوردند اما با این وجود شهدا با تمام قوا در برابر دشمن ایستاده و آنها را زمین گیر کردند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم بدنبال تسلط بر افکار نسل جوان است تا استعمار فرانو خود را پیاده سازی کند، دشمن برغم برخی موفقت ها در تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی هنوز نتوانسته در جنگ نرم نیز به پیروزی برسد، دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت امروز در قالب جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه انقلاب اسلامی همجمه آورده است.

سیاری با بیان اینکه ایجاد گروهک های تروریستی و افراطی از آخرین برنامه های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: یکی از علائم پیروزی انقلاب اسلامی این است که امروز اثری از صدام و پشتیبانان غربی و شرقی رژیم بعث در عالم نیست ولی انقلاب هر سال بالنده تر از گذشته می شود.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۵۰ سال اخیر در تمام جنگ های مهم علیه ایران یک قطعه و بخش از قلمرو جغرافیایی ایران جدا شده است، گفت: جنگ هشت ساله تنها جنگ مهمی بود که برغم همجمه شرق و غرب علیه نظام اسلامی، تمامیت ارضی آن تثبیت شد و حتی یک وجب از خاک آن به تصرف دشمن درنیامد و امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در جهان دارای جایگاه و ارزش و احترام است.

سیاری ابراز کرد: ایران امروز در برابر جنگ نرم، جنگ اقتصادی و توطئه های دیگر ایستاده و به همه آنها نیز افتخار می کند؛ برغم همه نقشه های دشمنان امروز امنیت ایران در منطقه ای که با بحران امنیت روبه رو است پابرجا و پایدار است.

وی با بیان اینکه قم شهر خون و قیام و شهادت است، قم با تقدیم ۶ هزار و ۹۰ شهید نقش مهمی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس داشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به عملیات بیت المقدس در اردیبهشت و خردادماه سال ۶۱ تصریح کرد: این عملیات که در نهایت منجر به آزادسازی خرمشهر شد یکی از عملیات های ماندگار دوران مقدس بود.

گفتنی است؛ در این یادواره معاون اجرایی ارتش، جانشین نیروی زمینی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و پس از رونمایی از سردیس سرلشکر فراشاهی و مجموعه ۵ کتاب ستاره گان آسمانی از خانواده معظم ۱۱۰ شهید ارتش در استان قم تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =