کد خبر: 6706
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
خزعلی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هر چقدر ازدواج‌های پایدار داشته باشیم و از طلاق جلوگیری کنیم، شاهد افزایش جمعیت و پیشگیری از بحران جمعیتی خواهیم بود.

به گزارش پیام خانواده از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، انسیه خزعلی در همایش ایران جوان و نخستین آیین تجلیل از موثران عرصه جمعیت افزود: یکی از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه مشاوره چهار سال اول زندگی برای زوجین است. امیدوارم تمامی موثران جمعیت بر این مساله متمرکز شوند.

وی در ادامه ظهار داشت: ما حمایت کنندگان  از فعالان عرصه جمعیت که در راه شادابی ایران اسلامی تلاش کردند و با تمام وجود وارد این مسیر شدند، هستیم.

خزعلی افزود: فعالان مردمی عرصه جمعیت  کنشگران حقیقی هستند و  باید بر دو نکته تاکید کنند. اول آنکه بتوانیم سبک زندگی را آن گونه که شایسته ایران اسلامی است ترویج کنیم. 

وی تصریح کرد: در این سبک پرهیز از فرد گرایی ، فرهنگ برای دیگری زندگی کردن، برای دیگری از مصالح خود گذر کردن و ... در جامعه رشد می کند، و به تبع آن میزان ازدواج در جامعه افزایش پیدا میکند و فرزندآوری نیز در جامعه به ارزش تبدیل و جمعیت کشور از خطر حفظ می‌شود. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نکته دوم که باید در جامعه نهادینه شود را نوع رفتار زن و شوهر و مادر و پدر دانست و اظهار داشت: این مساله هم برای پایداری خانواده و هم حفظ هویت جمعیت مهم است. 

وی با بیان اینکه دولت حتما از مؤثران عرصه جمعیت حمایت خواهد کرد و ریل گذاری لازم در این زمینه را انجام می دهد، گفت: امیدوارم با همکاری تمامی نهادهای تأثیرگذار در این زمینه شاهد جهش سرمایه های کشور و پایداری خانواده ها باشیم که یکی از ثمرات آن جامعه ای جوان و شاداب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =