شهادت امام صادق(ع)

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم از برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در ۲۵ بقعه شهرستان و بخش‌های استان خبر داد.

به گزارش پیام خانواده از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ذی القعده سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری حضرت امام صادق(ع) اظهار کرد: بر این اساس و با تدارک مراکز افق و هیئت امنای بقاع شاخص استان، مراسم سوگواری در ۲۵ بقعه برگزار می‌شود.
وی افزود: در ناحیه یک شهرستان قم، آستان مقدس امامزادگان سید علی، علی بن جعفر، موسی مبرقع، احمد بن قاسم، سلطان محمد شریف علیهم السلام و در ناحیه دو، بقاع شاخصی همچون حرم مطهر و نورانی امامزادگان جعفر شهید، سید معصوم، ابراهیم و محمد علیهم السلام و … میزبان خیل عظیم عزادارانی هستند که در سوگ شهادت امام ششم اشک ماتم می‌ریزند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در بخش‌های خلجستان و کهک نیز شاهد برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) خواهیم بود گفت: در بخش خلجستان حرم مطهر امامزاده زکریا(ع) و در کهک، آستان نورانی امامزادگان زینب خاتون(س) و هاشم(ع)، اسماعیل(ع)، هادی(ع) روستای وشنوه و فاضل(ع) روستای بیدهند، مراسم عزاداری این روز را برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: از جمله شاخص‌ترین ویژه برنامه‌ها می‌توان به آیین سوگواری در حرم مطهر امامزادگان علی بن جعفر(ع) ناحیه یک و اسماعیل(ع) شهرستان کهک اشاره کرد.
جباری گفت: در حرم حضرت علی بن جعفر(ع)، مراسم نخست همزمان با شب شهادت آن امام همام، با سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی گلپایگانی و مداحی سیدمحمدرضا نوشه‌ور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. همچنین در شام شهادت امام صادق(ع) نیز مراسم دیگری در این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
معاون اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در این ویژه برنامه، حجت‌الاسلام اسکندری سخنرانی می‌کند و حاج سیدمهدی میرداماد نیز به مداحی خواهد پرداخت.
وی به مراسم سوگواری ۲۵ ذی القعده در حرم امامزاده اسماعیل(ع) کهک اشاره و ابراز کرد: نخستین مراسم پنجشنبه ظهر با سخنرانی استاد بندانی نیشابوری در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود و همان شب نیز مراسم دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام صبوری امام جمعه کهک و مداحی ابوذر شجاعی در این مکان مقدس برنامه‌ریزی شده است.
جباری ادامه داد: صبح جمعه ۶ خردادماه نیز مراسم قرائت دعای ندبه با نوای ابوذر شجاعی و سخنرانی حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور امام جمعه فردو در حرم امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.
وی به مراسم چهارم در این بقعه اشاره کرد و گفت: این برنامه ظهر روز شهادت برگزار می‌شود که شامل سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج حسین نوروزی خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم تصریح کرد: برخی از ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) همزمان با پنجشنبه ۵ خردادماه مصادف با شب شهادت و برخی دیگر نیز در روز شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر تدارک دیده شده‌اند.
جباری عنوان کرد: در بعضی از بقاع شاخص، ضیافت شام نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده و در سایر حرم‌های مطهر امامزادگان، ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از عموم مردم برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =