کد خبر: 6930
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
دعایی

یک فعال رسانه‌ای از مرحوم حجت الاسلام سیدمحمود دعایی به عنوان چهره مردمی یاد کرد که یک زندگی ساده داشت و از افراط و تفریط‌های رسانه ای دور بود.

به گزارش پیام خانواده  مسعود بصیری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: مرحوم دعایی به عنوان یک چهره قدیمی رسانه ای در کشور شناخته می شود که از سال ۵۹ مسئولیت روزنامه اطلاعات را به عهده داشت و قبل از انقلاب نیز به همراه حضرت امام (ره) بود. وی قبل از تجاوز صدام به خاک جمهوری اسلامی ایران مدتی به عنوان سفیر ایران در عراق فعالیت می کرد و همچنین شش دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود. 

وی افزود: آن مرحوم از نظر سیاسی گرایش های اصلاح طلبانه داشت. وی چون اهل کرمان بود با کارگزاران رفیق بود ولی جزو آنان نبود. وی طی سال های بعد از انقلاب در مدتی که نماینده مجلس بود یک چهره شناخته شده بود ولی ویژگی وی این بود که به جریان های افراطی حوزه سیاست وارد نشد. وی تقریبا در بیشتر مجامع، نشست ها و گردهمایی های اهالی رسانه، فارغ از وابستگی های جناحی شرکت و در بسیاری موارد نیز جانب انصاف را رعایت می کرد. 

رئیس سابق بسیج رسانه ادامه داد: مرحوم دعایی وارد درگیری های شدید جناحی و سیاسی نمی شد؛ هرچند از سال های بعد از انقلاب گرایش های سیاسی داشت ولی اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم وی یک چهره مردمی و موقر و به دور از افراط و تفریط داشت. رسانه ها  به ویژه رسانه های مکتوب در سال های اخیر با افت جدی در مخاطبان روبرو شدند و حفظ کردن یک روزنامه با همه سختی ها و مشکلات آن هم روزنامه ای مانند اطلاعات که قدمتی طولانی دارد، کار دشواری بود ولی او توانست آن را حفظ کند.

مرحوم دعایی یک چهره مردمی بود که زندگی ساده داشت

وی افزود: آن مرحوم ارتباطات مردمی و رفتارهای ساده زیستانه خوبی داشت و با کارکنان خود نیز بسیار متواضعانه و پدرانه برخورد می کرد. از آنجا که بنده مسئولیتی در سازمان بسیج رسانه داشتم، ارتباط خوبی با هم داشتیم و می دیدم که او از بسیاری افراطی گرایی های برخی سیاستمداران به ویژه در عرصه رسانه در این سال ها دور بود.

بصیری اضافه کرد: وی به حضرت امام (ره) علاقه خاصی داشت و تمام تلاش خود را برای ایجاد تعادل می کرد تا وارد جناح بندی های شدید سیاسی نشود. با مردم و اهالی رسانه ارتباط خوبی داشت و با سیاستمداران هر دو جناح نشست و برخاست داشت. با این حال گرایش های سیاسی داشت که این گرایش ها محترم است. وی در بسیاری موارد در میان اهالی رسانه و پیشکسوت ها میانداری می کرد به گونه ای که یک فضای آرامی را ایجاد کرده بود. درگذشت وی برای اهالی رسانه و تاریخ این کشور یک خسران است. 

وی افزود: طی سال هایی که با او ارتباط داشتم، می توانم بگویم او مدافع شدید نظریه ولایت فقیه بود و به شدت با برخی افراطی گری هایی که برخی تندروها در عرصه رسانه داشتند، برخورد می کرد. 

حجت الاسلام دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در سن ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت. وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

مراسم تشییع مرحوم دعایی امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) ساعت ۹ صبح از حسینیه جماران به سوی حرم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =