چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم

دبیر برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی گفت: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش معارفی در قم برگزار می شود.

به گزارش پیام خانواده  حجت الاسلام اسکندری ظهر امروز در نشست خبری در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم که پیرامون چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی در بخش معارفی برگزار شد اظهار داشت: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران در بخش معارفی در قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:برگزاری این دوره از مسابقات از اهمیت خاصی برخوردار است همچنین رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به این مسابقات دارند.
مدیرکل اوقاف استان قم بیان داشت: برگزاری این مسابقه در عرصه داخلی و بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت خاصی در معرفی هویت دینی، فرهنگی و مذهبی برخوردار است.
همچنین در ادامه این جلسه سید محمد صالحی نژاد گفت: این دوره از مسابقات چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی است که در قسمت معارفی در قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:  بخش معارفی این دوره از مسابقات در سه بخش تفسیر عمومی قرآن و سوره مبارکه شعرا و نهج البلاغه و دعاهایی از صحیفه سجادیه ترتیب خواهد یافت.
دبیر برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی افزود: ثبت نام بخش معارفی از ۲۱ اردیبهشت گذشته شروع شد و تا ۲۵ خرداد ادامه داشت اما ثبت نام تا دهم تیرماه تمدید شده‌است.
وی عنوان کرد: با توجه به این که قم‌ میزبانی این دوره از بخش معارفی را دارد کار ویژه ای در این استان انجام‌ شد و با مراکز حوزوی و دانشگاهی ارتباط برقرار شده‌است.
صالحی نژاد ابراز داشت: تیزر تبلیغاتی این بخش از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی آماده شده‌است و ضمن انتشار در شبکه‌های اجتماعی از صدا و سیمای استانی قم نیز پخش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان بخش معارفی مردادماه به صورت آنلاین در مرحله اول مسابقات شرکت کرده و به سئوالات چهار گزینه‌ای پاسخ می‌دهند. مرحله نهایی نیز آذرماه به صورت حضوری با حضور ۱۵۰ نفر از خواهران و برادر منتخب در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار خواهد شد.
دبیر برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی یادآور شد: مسابقات در این بخش برای افراد بالای ۱۸ سال است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه اینترنتی  www.quraniran.ir  کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =