کد خبر: 7043
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
تهران- عشق آباد

تفاهم‌نامه علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی ایران و ترکمنستان با حضور روسای جمهور دو کشور طی مراسمی در تهران به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و معاون رییس کابینه وزاری ترکمنستان رسید.

به گزارش پیام خانواده   از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم امضای ۱۳ سند همکاری میان دو کشور ایران و ترکمنستان پیش از ظهر امروز، چهارشنبه با حضور روسای جمهور و اعضای کابینه دو کشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم تفاهم‌نامه مبادلات علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی بین دو کشور ایران و ترکمنستان توسط محمدمهدی اسماعیلی و صفر دُردی تُویلی اِف معاون رئیس کابینه وزرای دولت ترکمنستان به امضا رسید.

گام بلند تهران- عشق آباد برای همکاری‌های فرهنگی هنری

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور جدید ترکمنستان سه‌شنبه با دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شده است. این نخستین سفر بردی‌ محمداف به تهران در مقام ریاست جمهوری ترکمنستان است و پیش از این در ۱۹ دی ۱۴۰۰ به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور وقت این کشور به ایران آمده بود. محمداف که پیش از این معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان بود، ۲۸ اسفند سال گذشته به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شد.

آیت‌الله رئیسی پیش‌تر در دیدار محمداف به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان گفته بود که تهران از پیشنهادهای طرف مقابل در زمینه تحکیم و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه انرژی، تجارت و بازرگانی استقبال می‌کند و هیچ مانع و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

گام بلند تهران- عشق آباد برای همکاری‌های فرهنگی هنری

همچنین در حاشیه سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و قزاقبایف مردان آماجانویچ مدیرعامل خبرگزاری «تی دی اچ» با امضای موافقت نامه ای، توافق کردند خبرها، عکسها و ویدئوهای تولیدی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از اخبار دو خبرگزاری، به عنوان منابع موثق و دست اول در ایران و ترکمنستان استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =