کد خبر: 7076
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کنشگران

حسنی از خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت موسسه خانواده اسلامی، تربیت معنوی، کنشگران عرصه خانواده در زنجان تربیت می شوند.

به گزارش پیام خانواده  به نقل از خبرگزاری شبستان از زنجان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشیت توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده که با حضور جمعی از مدیران مسئول کانون های مساجد استان زنجان و مدیدان موسسات فرهنگی و هنری در فرهنگسرای امام خمینی(ره) اظهار کرد: خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است.

امرالله حسنی با اشاره به آیاتی از سوره نور و تفسیر آن در خصوص زنان و مردانی که با سرگرم شدن در کارهای روزمره از یاد خدا غافل نمی شوند اشاره کرد و گفت: در کتاب جتگ علیه خانواده دلایل فروپاشی خانواده در غرب بالاخص آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است که توصیه می کنم این کتاب را مطالعه کنید.
وی با اشاره به حضور موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی در نمایشگاه قران و ارائه مشاوره های اسلامی گفت: این آشنایی زمینه ای برای دعوت از این موسسه برای حضور در استان زنجان و استفاده از ظرفیت آن، برای تربیت کنشگران عرصه خانواده در زنجان فراهم کرد.
حسنی به پنج مساله فرهنگی مطروحه استان در شورای فرهنگ عمومی و موضوع فاصله گرفتن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی و اولویت اداره کل با محوریت خانواده اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سه ضلع، مسجد، مدرسه و خانواده را با همراهی این کنشگران به هم پیوند دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، این نشست به منظور تقویت ضلع خانواده توسط کنشگران اجتماعی این عرصه کلید خورد، تصریح کرد: این برنامه با همراهی موسسات فرهنگی و هنری و کانون های مساجد اجرا می شود.
 مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اگر پیام انبیا از قدرت نفوذ برخوردار است، به دلیل مردمی بودن انبیا بوده است، گفت: در طول انقلاب مدیرانی که با مردم نزدیک تر بودند در اذهان ماندگار شدند.
محمدحسین چاوشیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب است ، افزود: هر کاری که مردمی باشد ماندگارتر است و هر حرکتی که مردم را به بدنه نظام وصل می کند اثرگذارتر است.
وی با یادآوری اینکه خانواده را باید با نگاه جامعه ساز نگریست، افزود: هر آسیب اجتماعی در جامعه به نهاد خانواده باز می گردد و هر اندازه خانواده را به عنوان رکن تمدن ساز نوین اسلامی لحاظ کنیم جامعه رو به رشد خواهد گذاشت.
چاوشیان با یادآوری اینکه هیچ تمدن و کشوری موفق نبود مگر اینکه شان بانوان آن حفظ شود، گفت: نگاه ما باید به تمام اعضای خانواده باشد و اگر جز نگر شدیم و از اجزای دیگرغافل شدیم نتیجه نخواهیم گرفت.
به گفته وی، مقام معظم رهبری در سیاست های 16 گانه موضوع خانواده را مورد تاکید قرار داد ولی متاسفانه هنوز هم پیوست خانواده را در سازمان ها نداریم ،به همین منظور موسسه ما در تلاش است تا در راستای ارتقا دانش خانواده کنشگرانی تربیت کنیم که با نگاه تخصصی مشکلات خانواده ها را بررسی کنند.
قائم مقام موسسه خاتم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه خانواده مفهوم جدیدی نیست ولی گاهی بدیهیات موجب نادیده شدن آن می شود گفت: علیرغم اهمیت خانواده هنوز پیوست خانواده در هیچ سازمانی وجود ندارد.
فاطمه السادات رازقی با یادآوری اینکه در سخنان رهبری در سال 92 امید چندانی به دولت و حکومت در عرصه خانواده نبود و ایشان به ورود مردم در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت، گفت: در این موسسه تخصصی بودن و داشتن پشتوانه آکادمیک دانشگاهی و حوزوی قوت بخش کارهای ما است.
وی ادامه داد: در کشور ما موسسات متعددی در حوزه خانواده فعالیت می کنند و بسیاری از این موسسات تنها مناطق ارائه دهنده خدمات اجتماعی در مناطق محروم هستند.
رازقی با اشاره به طرح توانمندسازی کنشگران و تهیه و ارسال محتواهای با موضوعات تربیت فرزند و  نوجوان، تربیت زوجین و فرزندآوری و... ارسال به سازمان ها گفت: به عنوان حلقه میانی بین مردم و حاکمیت باشیم. در هر منطقه تسهیلگران حوزه خانواده شبکه سازی کرده و محتوای تخصصی در اختیار آنان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه اگر به خانواده ها اموزش دهیم دیگر به دنبال یادگیری در فضای مجازی نخواهند رفت، افزود: ما به دنبال تربیت کنشگرانی هستیم که مانند شبکه مویرگی به آموزش خانواده ها بپردازند.
رازقی ادامه داد: طرح توانمندسازی در طول دو هفته و در سرفصل های پیش بینی شده به صورت کاربردی و اکادمیک اجرا می شود و افرادی که در این دوره شرکت کردند حلقه های خود را اموزش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =