کد خبر: 7078
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نشست توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده با هدف تقویت ضلع خانواده توسط کنشگران اجتماعی آغاز شده‌ است.

به گزارش پیام خانواده  امرالله حسنی شامگاه ۲۶ خردادماه در نشست توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده با بیان اینکه خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته‌ است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده را با همراهی کنشگران به هم پیوند دهیم.

وی ضمن اشاره به مسائل مطرح شده استان در شورای فرهنگ عمومی و فاصله گرفتن خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی، افزود: اولویت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محوریت خانواده است. همچنین این نشست با هدف تقویت ضلع خانواده توسط کنشگران اجتماعی آغاز شده‌ است.

این مسئول با اشاره به حضور موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی در نمایشگاه قرآن و ارائه مشاوره‌های اسلامی، تصریح کرد: این آشنایی زمینه‌ای را برای دعوت از این موسسه برای حضور در استان زنجان و استفاده از ظرفیت آن برای تربیت کنشگران عرصه خانواده در زنجان فراهم کرد و این برنامه نیز با همراهی موسسه‌های فرهنگی و هنری و نیز کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

در ادامه این نشست، مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی نیز با بیان اینکه در طول انقلاب، مدیرانی که به مردم نزدیک‌تر بودند در ذهن عموم نیز ماندگار شدند، عنوان کرد: اگر پیام انبیا از قدرت نفوذ برخوردار است، به دلیل مردمی بودن انبیا است.

محمدحسین چاوشیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردمی‌ترین انقلاب است و هر کاری که مردمی باشد، ماندگارتر بوده و هر حرکتی که مردم را به بدنه نظام وصل می‌کند، اثرگذارتر است، ادامه داد: به خانواده باید با نگاه جامعه‌ساز نگاه کرد. هر آسیب اجتماعی در جامعه به نهاد خانواده باز می‌گردد و هر اندازه خانواده را به عنوان رکن تمدن‌ساز نوین اسلامی لحاظ کنیم، جامعه رو به رشد خواهد گذاشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های شانزده گانه، موضوع خانواده را مورد تاکید قرار دادند ولی متاسفانه هنوز هم پیوست خانواده را در سازمان‌ها نداریم، به همین منظور این موسسه در تلاش است تا در راستای ارتقای دانش خانواده کنشگرانی تربیت کند که با نگاه تخصصی مشکلات خانواده‌ها را بررسی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ تمدن و کشوری موفق نبوده، مگر اینکه شان بانوان آن حفظ شود، بیان کرد: نگاه ما باید به همه اعضای خانواده باشد و اگر جزءنگر و از اجزای دیگر غافل شدیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

قائم‌مقام موسسه خاتم نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه علی‌رغم اهمیت خانواده، هنوز پیوست خانواده در هیچ سازمانی وجود ندارد، اظهار کرد: خانواده مفهوم جدیدی نیست ولی گاهی بدیهیات موجب نادیده گرفته شدن آن می‌شود.

فاطمه‌السادات رازقی با یادآوری اینکه در سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲، امید چندانی به دولت و حکومت در عرصه خانواده نبود و ایشان به ورود مردم در این حوزه تاکید کردند، بیان کرد: در این موسسه تخصصی بودن و داشتن پشتوانه آکادمیک دانشگاهی و حوزوی قوت بخش کارهای ما است.

وی با بیان اینکه در ایران موسسه‌های متعددی در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند و بسیاری از این موسسه‌ها فقط مناطق ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی در مناطق محروم هستند، عنوان کرد: اگر به خانواده‌ها آموزش دهیم، دیگر به دنبال یادگیری در فضای مجازی نخواهند بود. همچنین ما به دنبال تربیت کنشگرانی هستیم که مانند شبکه مویرگی به آموزش خانواده‌ها بپردازند.

رازقی با اشاره به طرح توانمندسازی کنشگران و تهیه و ارسال محتواهایی با موضوعات تربیت فرزند و نوجوان، تربیت زوجین و فرزندآوری و ... ارسال به سازمان‌ها، گفت: به عنوان حلقه میانی بین مردم و حاکمیت باشیم. در هر منطقه تسهیل‌گران حوزه خانواده شبکه‌سازی کرده و محتوای تخصصی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح توانمندسازی در طول دو هفته و در سرفصل‌های پیش‌بینی شده به صورت کاربردی و آکادمیک اجرا می‌شود و افرادی که در این دوره شرکت کردند، حلقه‌های خود را آموزش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =