جشن و سرور عید غدیر

در شام عید غدیر مجلس جشن و سرور با حضور سخنرانان دو کشور ایران و افغانستان، حجت السلام والمسلمین احسانی رئیس و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، از طرف مجمع فرهنگی هیأت علمدار کربلای قم برگزار گردید،در این محفل سخنرانان به مدح فضایل امیرالمومنین پرداختند.

به گزارش پیام خانواده در شام عید غدیر مجلس جشن و سرور با حضور سخنرانان دو کشور ایران و افغانستان، حجت السلام والمسلمین جناب آقای احسانی رئیس و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای گرجی دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، از طرف مجمع فرهنگی هیأت علمدار کربلای قم برگزار گردید.

در این محفل سخنرانان به مدح فضایل امیرالمومنین پرداختند.
یکی از سخنرانان این مجلس حجت الاسلام و المسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف استان قم بود که وی در بخش نخست سخنان خود، در جمع مهاجرین افغانستانی مقیم قم، در باره فضایل امیر المومنین مطالبی ایراد کرد.

جشن و سرور عید غدیر در قم برگزار شد
وی ادامه داد: روز غدیر روز اعلان ولایت و جانشینی امیر المومنین نبود بلکه روز ابلاغ ولایت بود. فرق است بین ابلاغ و تبلیغ و اعلان، و ابلاغ شرایط پنجگانه دارد. ۱- همه باید بشنوند ۲- همه بفهمند
۳- همه باید بشناسند ۴_ همه باید بپذیرند ۵- همه باید اقرار و اعتراف کند. با رعایت این پنج ویژگی پیامبر(ص) ولایت امیرالمومنین را برای مردم ابلاغ کرد.
در ادامه وی چند نکته آیه بلاغ را بیان کرد: ۱- خداوند به پیامبر(ص) هشدار می‌دهد (وإن لم تَفعَل فما بلّغتَ رسالته) این نشانگر اهمیّت ولایت امیر المومنین بوده است؛ آن کسی که رسالت به دست او باید حفظ شود باید امیر المومنین باشد. ۲- الیوم اکملت لکم دینکم نشانگر این است دین اسلام دیگر قابل تغییر و تحریف نیست. ۳- واتممت علیکم نعمتی این نعمت نعمت ولایت است.
ایشان ادامه دادند که غیر از بیعت، در آن روز پیامبر فرمودند حاضرین این قضیه را به غائبین نیز برسانند؛ این نشانگر این است که باید غدیر احیا شود.
در آخر اظهار داشت:  هرکار که برای علی انجام دهی علی هزار برابر آن را برایت انجام خواهد داد؛ اگر یک قدم برداری به سویت هزار قدم خواهد برداشت؛ پس چه بهتر که غدیر را به بهترین نحو گرامی بداریم.
حجت الاسلام گرجی در پایان، سخنانش را با قرائت حکم و اعطای مجوّز رسمی تشکل فرهنگی علمدار کربلای قم با مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر به آقای عبادی دبیر علمدار کربلای قم خاتمه داد.
در ادامه جلسه ، آقای زارعی رییس اتباع و مهاجرین قم به ایراد سخن پرداختند و فرمودند: ما دنبال حل مشکلات مهاجرین بوده و هستیم، و در حال بررسی مشکلات کارت های بانکی و...
ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند: کارهای اقامت موقت مهاجرین در دستور کار است و بعد از اینکه مرحله شش ماه تمام شد اقامه یک ساله وبعد از اتمام یک سال در صورت نداشتن تخطی های اجتماعی و مردمی به سه سال و بعد تبدیل به تابعیت شهر وندی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =