کد خبر: 7501
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
پرش با نیزه

ستاره سوئدی دو و میدانی جهان با ارائه نمایشی دیدنی، رکورد پرش با نیزه جهان را شکست.

به گزارش پیام خانواده  صبح امروز در آخرین روز از مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان که در کشور آمریکا، «آرمند دوپلانتیس» رکورد ماده پرش با نیزه جهان را به ۶ متر و ۲۱ سانتی‌متر رساند. این نخستین مدال طلای این ورزشکار ۲۲ساله اهل سوئد در مسابقات قهرمانی جهان است.

قهرمان المپیک توکیو، وقتی از مانع ۶ متری گذشت، مدال طلای خود را قطعی کرده بود اما تصمیم گرفت رکورد جهانی خودش را بشکند. او ابتدا از مانع ۶ متر و ۶ سانتی‌متری گذشت و پس از یک بار خطا در مانع ۶ متر و ۲۱ سانتی‌متری، این مانع را هم پشت سر گذاشت تا رکورد جدیدی ثبت شود.

رکورد پرش با نیزه جهان شکست

دوپلانتیس در سال ۲۰۲۰ رکورد پرش با نیزه جهان را که سال‌ها در اختیار «سرگئی بوبکا» اسطوره اوکراینی دو و میدانی جهان بود شکست و به ۶ متر و ۱۸ سانتی‌متر رساند. اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی بود که او در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان این رکورد را به ۶ متر و ۲۰ سانتی‌متر رساند و امروز یک سانتی‌متر بالاتر از همیشه پرید.

این ورزشکار سوئدی درحالی که فقط ۲۲ سال دارد، به نخستین پرنده با نیزه تبدیل شد که مدال طلای مسابقات المپیک، قهرمامی جهان، قهرمانی داخل سالن جهان، قهرمانی جوانان جهان، قهرمانی نوجوانان جهان و قهرمانی اروپا را تصاحب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =