کد خبر: 7545
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
وقتی بابا رئیس بود

کتاب «وقتی بابا رئیس بود» شرح زندگانی شهید حاج علی بیطرفان از شهدای آموزش و پرورش استان قم، طی مراسمی با حضور خانواده این شهید والامقام رونمایی شد.

به گزارش پیام خانواده از روابط‌ عمومی ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، مراسم رونمایی از کتاب وقتی بابا رئیس بود بر اساس زندگی شهید علی بیطرفان به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، اداره کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتاب جمکران در محل سینما تربیت با حضور برخی مدیران مدارس برگزار شد.

«علیرضا رحیمی» مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این مراسم طی سخنانی به بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید بیطرفان و جهت الگو بودن شهدا برای فرهنگیان و دانش‌آموزان پرداخت.

وی به اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص تکریم شهدا اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۲۶ مدرسه در قم به نام شهدا مزین شده و تصمیم داریم زندگی‌نامه شهدای هر مدرسه را برای آشنایی دانش آموزان و معلمان آن واحد آموزشی تبیین و منتشر کنیم.

رحیمی افزود: کتاب «علی‌اکبرهای خمینی» نوشته مرتضی سلمانی خلاصه‌ زندگی شهدای دانش آموزان دبیرستان صدوق، کتاب چند جلدی «همکلاسیم» نوشته علیرضا صداقت درباره وصایای دانش آموز استان، کتاب «از جمکران تا حلب» درباره شهید مجید عسگری جمکرانی اثر طوبی معتمد لاری از جمله کتاب‌ه‍ایی است که در حوزه ایثار و شهادت توسط همکاران فرهنگی نگاشته شده و به چاپ رسیده است.

علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دیگر سخنران این مراسم در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در آموزش و پرورش، عنوان کرد: اموری که جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است در آموزش و پرورش به سه بخش فرهنگیان(کارکنان، مدیران و دبیران)، دانش‌آموزان و والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: آشنا کردن مدیران، معاونان، معلمان و کارکنان اجرایی مدارس به بحث فرهنگ ایثار و شهادت در قالب طراحی دوره‌های آموزش ضمن خدمت، دوره‌های راوی معلم، آشنایی با تاریخ دفاع مقدس، برپایی اردوهای راهیان نور داخل شهری و جنوب از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد.

خوش‌گفتار مقدم اظهار کرد: در بخش دانش‌آموزان نیز همین برنامه‌ها و پرداختن به سیره زندگانی شهدا و وصیتنامه‌های آنها، سرودخوانی، دکلمه خوانی، نقاشی و خوشنویسی با موضوع شهدا وجود دارد که بایستی با زبان دانش‌آموزی و متناسب با سن نوجوانان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان، ابراز کرد: مدارس جلساتی را می‌توانند با حضور خانواده‌ها برگزار کنند تا با مکتوبات مربوط به دفاع مقدس از جمله رمان‌های دفاع مقدس در قالب نمایشگاه، خانواده‌های دانش‌آموزان را آشنا کرده و در مسیر شهدا قرار دهند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم یادآور شد: کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، ششمین کتابی است که به تازگی به چاپ رسیده است و بناست که حدود ۵۰ کتاب توسط کنگره با همکاری انتشارات کتاب جمکران تا زمان برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره، روانه بازار شود.

خاطره گویی «مهدی بیطرفان» فرزند شهید بیطرفان، اجرای گروه سرود عابس، بیان نکاتی توسط «تقی شجاعی» نویسنده کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، پخش کلیپی از مصاحبه با دانش‌آموزان برای معرفی کتاب و اهدای کتاب به تمامی حاضرین در جلسه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حجت‌الاسلام مهدی بهداروند پژوهشگر دفاع مقدس و نویسنده کتاب زندان الرشید، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمد حسنی مدیرعامل موسسه انتشارات کتاب جمکران، مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان، روسای ادارات و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و همرزمان شهید بیطرفان نیز در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با رونمایی از کتاب «وقتی بابا رئیس بود» و تجلیل از خانواده شهید حاج علی بیطرفان و نویسنده این کتاب به پایان رسید.

شهید «حاج علی بیطرفان» از شهدای آموزش و پرورش استان قم است که در حین مسئولیت ریاست اداره به جبهه شتافت و ۲۳ دی‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه با فدای خون خویش، پیام‌آور مسئولیت امروز آحاد مردم نسبت به ارزش‌های اسلامی شد.

کتاب «وقتی بابا رئیس بود» که شرح زندگانی این شهید والامقام است، به قلم روان تقی شجاعی در ۲۲۸ صفحه و ۳۵ فصل ویژه رده سنی ۹ تا ۱۴ سال نگاشته شده و به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و انتشارات کتاب جمکران تهیه و به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =