نیکبخت

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: هنوز نمی‌دانیم «دراگان اسکوچیچ» در تیم ملی ماندگار هست یا نه؛ اگر تائید شده، فدراسیون با تمام قدرت حمایت لازم را از تیم ملی داشته باشد و درگیری‌ها و حاشیه‌های انتخابات فدراسیون فوتبال را کنار بگذارند.

به گزارش پیام خانواده  علیرضا واحدی نیکبخت روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: داشتن دیدارهای تدارکاتی کم‌ترین حق تیم ملی است و ملی‌پوشان به طور حتم پیش از آغاز جام جهانی به دیدارهای تدارکاتی نیاز دارند. دیگر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی، با همه توان و امکانات در قطر حضور خواهند داشت و به طور قطع حریفان ساده‌ای نخواهیم داشت. گروه سختی داریم و همه در حال تلاش هستند و به طور حتم حریفان خیلی بیشتر از ما در حال آنالیز تیم ملی هستند. پیش‌بینی نتیجه خیلی ناممکن است، مخصوصا مقابل انگلیس که از مدعیان قهرمانی جهان است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در هشتم شهریور، گفت: اکنون به جای آنکه به دنبال تقویت تیم ملی و برگزاری اردوهای خوب باشیم، همه درگیر انتخابات هستند و تیم ملی را رها کردند و با این روند ضربه‌ شدیدی خواهیم خورد. خواهش می‌کنم غیر فوتبالی‌ها با شهامت کناره‌گیری کنند تا فوتبالی‌ها بمانند و با دل‌سوزی، تلاش بکنند. امیدوارم یک نفر به فدارسیون بیاید که مثل محمد دادکان خدمات خوبی ارای دهد و در آخر هم بدون بدهی فدراسیون را تحویل دهد.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی فوتبال هم توضیح داد: باید خوش‌بین باشیم؛ اسکوچیچ توانست تیمی را که ما از آن ناامید بودیم، به سادگی به جام‌جهانی ببرد و در ادامه هم بهتر است به او فرصت بدهیم. تغییر سرمربی تیم ملی نمی‌تواند هیچ کمکی کند زیرا مربی جدید تا بتواند شناخت کافی پیدا کند، جام‌جهانی را از دست داده‌ایم. اگر بنا به تغییر سرمربی باشد، باید برنامه بلند مدت ۴-۵ ساله برای بعد از جام‌جهانی داشته باشیم تا تیم جدیدی را برای دوره بعدی آماده کنیم. در این دوره تیم ملی بازیکنان خوبی دارد و به نظرم این بهترین تیم بعد از سال ۹۸ است که لیاقت صعود به دور بعد را دارد.

نیکبخت درباره برنامه‌های تیم ملی ایران عنوان کرد: ما هنوز نمی‌دانیم چه کسی رئیس می‌شود و با این حساب که این نسل طلایی ما شاید آخرین دوره‌اش باشد، نباید اجازه دهیم که فرصتشان بسوزد و از دست برود. یا اینکه هنوز نمی‌دانیم اسکوچیچ تائید شده و ماندگار است یا نه. اگر تائید شده پس مثل همه تیم‌ها تمام قدرت را پای تیم ملی بگذارند و از درگیری‌های ریاست فدراسیون فاصله بگیرند.

وی افزود: بعد از جام‌جهانی زمان برای جایگزینی و تغییرات داریم و باید بازیکن سازی را به شدت جدی بگیریم. اگر مانند ژاپن یا قطر برنامه بلند مدت و درستی نداشته باشیم، شاید برای رقابت‌های بعدی بازیکنانی در سطح بازیکنان فعلی تیم ملی نداشته باشیم. همیشه اختلاف نظر و سلیقه در تیم‌ملی وجود داشته و نمی‌توان اسم ۲ دستگی به آن داد اما اکنون به علت وجود فضای مجازی، متاسفانه این موارد در تیم ملی بیشتر به چشم می‌خورد و حساسیت‌ها روی آن بیشتر شده است.

بازیکن سابق سرخابی‌ها همچنین گفت: بهتر است فعلا جلوی برگزاری کلاس‌های مربیگری را بگیرند تا مربیان زیادی که با مدارک خوب بلاتکلیف هستند، بتوانند جایگاهشان را پیدا کنند. حس می‌کنم دوره‌های جدیدی که برنامه‌ برگزاری آن‌ها از قبل طراحی شده، برای افرادی است که بدون مدرک در لیگ برتر به مربیگری مشغول هستند، باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =