کشتی‌گیران

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان گفت: قانون چرخه انتخابی باعث شد تا در چند وزن نتوانیم کشتی‌گیران مورد نظر را اعزام کنیم و به همین دلیل نتیجه لازم را در رقابت‌های جهانی ایتالیا نگرفتیم.

به گزارش پیام خانواده   رقابت‌های جهانی نوجوانان ایتالیا در بخش آزاد و فرنگی برگزار شد که آزادکاران ایران با کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز با کسب جایگاه چهارمی به کار خود پایان داد. ابراهیم الهی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

همچنین در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، هند و جمهوری آذربایجان با ۱۲۶ و ۱۲۲ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم ایران با ۱۱۷ امتیاز چهارم شد.

ترکان: در چند وزن از کشتی‌گیران راضی نبودم/ قربانی نفرات تحمیل شده از قانون انتخابی شدیم

مجید ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در این رویداد، اظهار کرد: نگاه‌ متفاوتی نسبت به عملکرد تیم کشتی آزاد نوجوانان در پیکارهای قهرمانی جهان وجود دارد. ولی شروع و حرکت کار ما به سمت جلو بوده و در این راستا نتیجه مهم نیست. نباید به دنبال نتیجه‌گرایی در کشتی باشیم چرا که این نگاه نمی‌تواند آینده این رشته را تضمین کند.

وی در خصوص انتقاد به نتایج ضعیف این تیم در ایتالیا توضیح داد: در یک آزمون جدی تفاوت‌هایی میان بخش تشریحی و تستی وجود دارد به طور قطع این قیاس درست نیست بلکه درصدد هستیم تا تجربیات این کشتی‌گیران را افزایش دهیم تا در رده سنی بزرگسالان کمترین اشتباه را داشته باشند. یکی از علت‌هایی که کشتی در رقابت‌های جهانی امسال نتوانست نتیجه لازم را کسب کند را می‌توان به موضوع همه‌گیری کرونا در سطح جهان عنوان کرد. به دلیل آنکه نفرات آن بیشتر در رده نونهالان بودند و به رده نوجوانان آمدند و به همین دلیل زمان کمی برای تمرین و آماده‌سازی داشتند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ادامه داد: امسال سطح رقابت‌ها در جهانی میان تیم‌های دوم تا چهارم بسیار نزدیک بود. اگر اندکی شانس با ما همراه بود می‌توانستیم در وزن ۴۸ کیلوگرم که باچاشنی کم‌تجربگی همراه بود، طلا بگیریم. اگر کسب یک امتیاز در این رقابت صورت می‌گرفت تیم ایران می‌توانست جایگاهش را در میان سه تیم مسجل کند و با این وجود زیبایی کشتی همین است اگر امتیاز نگیری، مستحقق باخت خواهی شد.

ترکان بیان کرد: به طور قطع در آوردگاه جهانی سال آینده به استثنای ۲وزن، مابقی نفرات به رده جوانان خواهند رفت. این رویداد جهانی می‌تواند برای کشتی‌گیران حاضر اهمیت داشته باشد و باید اذعان کنم در چند وزن از عملکرد کشتی‌گیران راضی نبودم. باید گفت که به چرخه انتخابی فدارسیون احترام گذاشتیم و نفرات را به ایتالیا بردیم.

ترکان: در چند وزن از کشتی‌گیران راضی نبودم/ قربانی نفرات تحمیل شده از قانون انتخابی شدیم

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۱۹۹۰ توکیو تاکید کرد: در بعضی اوزان شاید نفرات دوم می‌توانستند عملکرد بهتری از کشتی‌گیران اصلی داشته باشند ولی به دلیل اینکه قوانین چرخه انتخابی مشکل دارد و به همین دلیل برخی نفرات به تیم تحمیل‌ شدند و البته چاره‌ای جز احترام به نتایج چرخه انتخابی نداشتیم. در قهرمانی کشور زمانی که یک کشتی‌گیر هشت بر صفر از حریفش پیش است با یک ضربه فنی رقابت را می‌بازد و حق واقعی کشتی‌گیر خورده می‌شود. این نگاه باعث شده تا در رقابت‌های جهانی امسال یک تا سه کشتی‌گیر اینگونه وارد تیم ملی شوند که باید هرچه زودتر قوانین چرخه انتخابی بازنگری شود تا حق به حق‌دار برسد.

ترکان تصریح کرد: وظیفه ما در رده پایه ساختن و بنا نهادن شالکه اصلی کشتی است تا در سال‌های آینده نفرات مدعی خوبی در بزرگسالان داشته باشیم. در این خصوص مسائل اخلاقی، تمرین، تکنیک و تاکتیک به جوانان آموزش داده خواهد شد. به طور قطع اگر به رده بزرگسالان نگاهی بیندازیم چند نفر از این افراد در رده پایه موفق بودند. متوجه خواهیم شد که این موضوع آنی نبوده و در آینده مزد کارمان را خواهیم دید. در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان نمی‌توان با کسب جایگاه چهارمی عملکرد کشتی را زیر پا گذاشت بلکه در درازمدت با کسب تجربه و برنامه‌ریزی‌ مدون می‌توان ستاره‌های متعددی از جمله یزدانی‌ها را در تیم ملی داشته باشیم. نگاه مسئولان کشتی قهرمانی در المپیک و جهانی است که در آینده این چشم‌اندازی دور از ذهن نیست.

ترکان: در چند وزن از کشتی‌گیران راضی نبودم/ قربانی نفرات تحمیل شده از قانون انتخابی شدیم

زنگ خطر به صدا درآمده است 

دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز در مسابقه‌های قهرمانی جهان تصریح کرد: با قهرمانی و نایب قهرمانی کشتی هند در ۲ سال اخیر زنگ خطر برای کشتی ایران در آسیا به صدا در آمده است. هندی‌ها در کشتی سرمایه و برنامه‌ریزی‌های خوبی دارند که این موضوع را بارها اعلام کردم که اگر دیر بجنبیم دچار مشکل خواهیم شد.

ترکان ادامه داد: در رقابت‌های جهانی این اختلافات به کجا رسید که آمریکایی‌ها چند کشتی‌گیر در فینال داشتند؟ اختلاف ما با هند کمتر شد و در پیش‌بینی‌ها فکر می‌کردیم که به آنها رسیده‌ایم. باید از هم اینک بکاریم تا در آینده برداشت خوبی را در کشتی داشته باشیم. برای آینده باید قوی‌تر فکر کنیم چرا که ویترین ما در کشتی رده بزرگسالان هستند. با آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری و همچنین به دنبال تقویت رده سنی بزرگسالان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =