کوثری

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما و رزمندگان اسلام با تأسی از امام حسین (علیه‌السلام) جان خود را فدای دین و میهن اسلامی کردند و این باعث نافرجامی فتنه‌های دشمنان در طول این ۴۳ سال شده است.

به گزارش پیام خانواده  ​​سردار محمد اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه 16 مرداد طی سخنانی در یادواره ۵۷ شهید روستای ابرجس شهرستان کهک، همزمانی برگزاری این مراسم با شب عاشورای حسینی را اتفاقی نیکو و پرخیر و برکت دانست و عنوان کرد: در چنین شبی بهترین و عزیزترین یاران اباعبدالله (علیه‌السلام) با خدای خود راز و نیاز کردند و اخلاص و صداقت خویش را با پروردگار متعال در میان گذاشتند.

وی بیان کرد: دنیاطلبی و جاه‌طلبی یزیدیان و عدم آگاهی مردم کوفه باعث شد که عزیزترین عزیز پیامبر اکرم یعنی امام حسین (علیه‌السلام) و حتی پیام‌رسان حضرت یعنی مسلم بن عقیل را به شهادت رسیدند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هدف سیدالشهداء (علیه‌السلام) از قیام عاشورا احیای مجدد دین مقدس اسلام و قراردادن مردم در مسیر صحیح آن بود، گفت: دنیاطلبی، بصیرت نداشتن مردم و خوردن فریب دشمن به علت عدم آگاهی منجر شد که در کنار یزیدیان مقابل حضرت ایستادند.

وی ابراز کرد: در روز عاشورا امام حسین (علیه‌السلام) ۱۸ تن از عزیزان خود را فدای دین اسلام و خدای متعال می‌کند و اینجاست که چهارده قرن پس از صدر اسلام، از سلاله‌ی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) انسانی مانند امام خمینی (ره) می‌آید و با دست خالی و در سن ۷۷ سالگی، بر طاقوت زمان می‌خروشد و جمهوری اسلامی ایران را بنیانگذاری می‌کند.

کوثری با بیان اینکه ولی امر مسلمین، مردم ولایت‌مدار و کارگزاران گردانندگان اصلی هر نظام اسلامی هستند، افزود: در زمان حضرت علی (علیه‌السلام) نبود مردم ولایت‌مدار و کارگزاران درستکار باعث شد که حکومت حضرت بیشتر از پنج سال نشود؛ اما در انقلاب اسلامی، مردم ولایت‌مدار به ندای امام راحل لبیک واقعی گفتند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما توطئه‌هایشان را یکی پس از دیگری طراحی کردند تا بتوانند این نظام را از بین ببرند و نمونه آن را در کودتای نافرجام عقاب در مرداد سال 1359 قبل از آغاز جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهدای گرانقدر ما در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس نه تنها برای خودشان چیزی نخواستند بلکه جان خود را فدای دین مقدس اسلام و میهن اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: آنچه سبب ناامیدی دشمنان شد، حضور شهدا و رزمندگانی بود که امام خود را خالصانه و برای خدا یاری کردند و به فراز «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» در زیارت عاشورا و همه احکام الهی و دینی، خود را متعهد و متعبد دانستند.

مرثیه‌سرایی محمدصادق حکیمی، رونمایی از کتاب «شهدای روستای ابرجس» و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =