ملی‌پوش وزنه‌بردار

دارنده مدال نقره مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: برای حضور در المپیک باید وزن کم کنم و در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت بپردازم.

به گزارش پیام خانواده مهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظهور نسل جدید وزنه‌برداری ایران، اظهار داشت: نفراتی خوبی در اردو تیم ملی هستند و می‌توانند برای چندین سال افتخار آفرینی کنند. نفراتی که هم مدال المپیک و هم قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. من نیز بعد از حدود پنج سال به وزنه‌برداری بازگشتم و به دنبال کسب مدال در آوردگاه‌های بزرگ خواهم بود. مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در پیش است و هر تصمیمی که کادر فنی اتخاذ کند آن را می‌پذیرم. در ترکیه رقابت سختی بین ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران و روسالان ازبک وجود داشت. روسلان نورالدینوف یک نابغه به شمار می‌رود اما دست نیافتنی نیست.

کرمی افزود: برای رفتن به ترکیه ما فقط یکماه در اردو بودیم اما با برنامه مدیران جدید فدراسیون با آمادگی کامل گام در مسابقات مختلف خواهیم گذاشت. اکنون ۲۳ سال سن دارم و راه طولانی برای رسیدن به افتخار پیش‌روی من است. باید تلاش کنم تا بتوانم در آینده با بزرگانی مانند روسلان و قهرمانان المپیک رقابت کنم. عبور از بزرگان این رشته سخت است اما با تمرینات می‌شود این کار را انجام داد. سال گذشته با سهراب مرادی در لیگ رقابت داشتم و توانستم بالاتر از وی قرار بگیرم.

دارنده مدال برنز مجموع دسته ۱۰۹ کیلوگرم در بازی‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد: اگر رکوردهای شخصی خود را در ترکیه به ثبت می‌رساندم سه مدال نقره من حتمی بود. من در لیگ ۱۷۹ کیلوگرم در دوضرب و ۲۲۴ کیلوگرم در یکضرب مهار کردم. بهترین رکوردم در دوضرب ۲۲۵ کیلوگرم است. البته برای رقابت با بزرگان باید این رکوردها افزایش پیدا کند. اکنون دسته‌های المپیکی تغییر کرده و باید برای حضور در پاریس وزن کم کنم و در گزینشی‌ها هم حضور داشته باشم. در دسته ۱۰۹ کیلوگرم هستم اما باید به دسته ۱۰۲ کیلوگرم بروم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری: به‌زودی رقیب «فارس الباخ» قطری خواهم شد؛ هر تصمیمی کادر فنی بگیرد می‌پذیرم

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران ادامه داد: در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دسته ۱۰۲ کیلوگرم یکی از سخت‌ترین دسته‌های وزنه‌برداری به شمار می‌رود زیرا قهرمانانی از دسته های ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم به این دسته خواهند آمد. در ایران نیز این دسته بسیار سخت است. حضور بزرگانی ماننند رسول معتمدی قهرمان جهان، سهراب مرادی قهرمان المپیک و جهان، رضا دهدار عنوان‌دار جهان و علی هاشمی دارنده ۲ عنوان قهرمانی جهان می‌تواند رقابت را مهیج کند. در جهان نیز بزرگانی مانند فارس الباخ قطری، تیان‌ تائو چینی و پارادز کلمبیایی در این دسته هستند. رقابت مهیج و برای رسیدن به سکوی مدالی وزنه‌بردار باید در نهایت آمادگی باشد.

کرمی در زیمنه شباهت ظاهریش به فارس الباخ گفت: بله خیلی‌ها این موضوع را به من می‌گویند. فارس قهرمان قطری دسته ۹۶ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و با تغییر دسته‌های المپیکی او نیز  به احتمال زیاد در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد. با کاهش وزن در مسابقات این دسته رقیب فارس الباخ بشوم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری: به‌زودی رقیب «فارس الباخ» قطری خواهم شد؛ هر تصمیمی کادر فنی بگیرد می‌پذیرم

به گزارش ایرنا، تیم ملی وزنه‌برداری ایران در حالی به کار خود در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی پایان داد که در نهایت موفق به کسب ۲۷ مدال شامل ۹ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز شد و الهام حسینی نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم زنان ایران نیز با رکورد ۱۰۰ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۲۳ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم به عنوان نفر سوم رقابت، یک طلا (یک‌ضرب) و ۲ برنز (دوضرب و مجموع) گرفت تا نخستین مدال زرین تاریخ وزنه‌برداری ایران را به نام خود سند بزند. در مجموع تیم ملی ایران در بخش مردان ۸ طلا، ۶ نقره و ۷ برنز کسب کرد و دختران وزنه‌بردار نیز موفق به کسب یک طلا و ۵ برنز شدند.

در بازی‌های کشورهای اسلامی که به میزبانی قونیه ترکیه درحال برگزاری است، رضا بیرانوند (۳ طلای دسته ۹۶ کیلوگرم)، رسول معتمدی (۳ مدال طلای دسته ۱۰۲ کیلوگرم)، میرمصطفی جوادی (۲ طلا و یک نقره)، پیمان جان (۲ نقره و یک برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم)، علیرضا یوسفی (۲ نقره و یک برنز دسته فوق سنگین)، مهدی کرمی (یک نقره و ۲ برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم)، حسین سلطانی (۲ برنز دسته ۸۱ کیلوگرم) و حافظ قشقایی (یک برنز دسته ۶۷ کیلوگرم) در بخش مردان و سیده الهام حسینی (یک طلا و ۲ برنز دسته ۸۷ کیلوگرم) و پوپک بسامی (۳ مدال برنز دسته ۵۵ کیلوگرم) در بخش زنان برای ایران مدال کسب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =