کد خبر: 7828
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
قطار اقتصاد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قطار اقتصاد در دولت سیزدهم با کنترل نقدینگی به ریل اصلی بازگشت و اصلاحات اساسی آغاز شد.

به گزارش پیام خانواده  جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دیپلماسی دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: اگر بخواهیم سه عمل برجسته از بین فعالیت‌های دولت سیزدهم را در یک سال گذشته را ذکر کنیم، در راس این سه عمل، توسعه فعالیت پایدار و غیرشعاری با همسایگان جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روابط با کشورهای همسایه به صفر رسیده بود افزود: رسالت دولت قبل به جای سازندگی، تخریب بود. بنابراین در دولت فعلی، روابط با کشورهای همسایه به جز عربستان سعودی که در حال رایزنی هستند، به بهترین موقعیت خود در۴۰  سال گذشته رسید که البته این شرایط همچنان پتانسیل رشد را دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اضافه کرد: بر اساس توافقاتی که با کشورهای همسایه ومنطقه انجام شده و افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور، روزهای طلایی در ابعاد مختلف از جمله ترانزیت کالا، تبادلات تجاری و صادرات نفتی و غیرنفتی به اوج خود خواهد رسید. از طرفی عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌های شانگهای، بریکس و سایر معاهده‌های بین المللی به رونق اقتصاد کشور و استفاده کامل از ظرفیت دیپلماسی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رویه یک سال گذشته دولت سیزدهم، تاثیر مثبتی برتولید و تولیدکننده گذاشته است، گفت: عملکرد یک سال گذشته دولت مهمترین عامل در خنثی سازی تحریم‌ها بوده  که سبب شد در ادامه تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مقابل طرف‌های مذاکره کننده با دست پر گفت و گو کند.

قدوسی با اشاره به تاثیر دیپلماسی دولت سیزدهم در افزایش امنیت داخلی کشور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم به نحوی عمل شد که همه بخش‌های کشور مین گذاری شده بودند. به نحوی که دولت سیزدهم برای هر اقدامی، دچار مشکلات شده و  سیاست فشار حداکثری هم به نحوی تنظیم شده بود که دولت سیزدهم برای انجام هر اقدامی، یک بحران پیش رو داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ برخی از ناامنی ها، اعتصاب‌ها، ترورها و عملیات‌های تروریستی از جمله مسائلی بود که دولت قبل از خود به جا گذاشت ولی خوشبختانه وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی در موضوع امنیت داخلی بسیار عالی عمل کردند تا کشور آرام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سومین دستاورد برجسته در دولت سیزدهم ادامه داد: رویکرد عمیق دولت به بهبود زیرساخت‌های پولی، بانکی، تولید، رفع موانع تولید، هدفدمندی یارانه‌ها و رفع مشکلات مختلف بود که همچنان این روند در حال پیشروی است.

قدوسی با بیان اینکه در همه امور، قطار کشور از ریل خارج شده بود، اظهار داشت: قطار اقتصاد در دولت سیزدهم با کنترل نقدینگی به ریل اصلی بازگشت  و اصلاحات اساسی آغاز شده است که نتیجه این اعمال واقدامات را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن جمهوری اسلامی و طرف غربی به توافق در موضوع مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: اگر این توافق در آستانه انجام شدن است به دلیل همین سه اصل توسعه روابط با همسایگان، حفظ امنیت و بهبود زیرساخت‌های کشور در دولت سیزدهم است که به منصه ظهور رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =