سیدرسول معتمدی

قهرمان وزنه‌برداری جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم با اشاره به عملکردش در قونیه گفت: خوشحالم که با وجود مصدومیت موفق به کسب سه مدال طلا شدم اما از عملکرد رکوردی خود راضی نیستم.

به گزارش پیام خانواده  نام سیدرسول معتمدی با قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف گره‌ خورده است. قهرمانی‌هایی که از معتمدی پدیده‌ای در وزنه‌برداری ایران و جهان ساخته است. رسول معتمدی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در ازبکستان بالاتر از فارس الباخ قطری و رضا دهدار از ایران به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید و در ادامه توانست مدال طلای قهرمانی جهان را نیز از آن خود کند. او که به همراه تیم ملی وزنه‌برداری ایران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شده بود موفق شد نخستین هتریک مدال طلای خود را ثبت کند.

وی با وجود قهرمانی در این بازی‌ها ادعا دارد که از عملکرد خود راضی نیست و این به خاطر ناکامی در شکستن رکورد دسته ۱۰۲ کیلوگرم بود. معتمدی در گفت وگو با ایرنا  گفت: در حرکت یکضرب دچار پارگی از ناحیه کف دست شدم و این کار من را برای حرکت دوضرب سخت کرد.

معتمدی: از عملکرد رکوردی خود در قونیه راضی نیستم/ با مصدومیت سه طلا گرفتم

متن کامل این گفت وگو در زیر آمده است؛

رسول معتمدی به پدیده وزنه‌برداری ایران معروف است چه نظری درباره این عنوان دارید؟

مردم ایران به من لطف دارند. اینکه انتظار دارند من در تمام تورنمنت‌ها با مدال طلا برگردم برایم خیلی لذت بخش است زیرا باور دارم که دعای این مردم یکی از دلایل موفقیتم است. من نیز تمام تلاش را خواهم کرد تا بهترین عملکرد را در مسابقه از خود به یادگار بگذارم. البته انتظار کسب مدال وظیفه من را سنگین‌تر کرده  و موجب خواهد شد تا با تلاش بیشتر به سمت رکوردهای بهتری بروم. من در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در داخل و خارج کار راحتی ندارم چون بزرگان این رشته حضور دارند و رقابتی سختی برای کسب مدال وجود دارد.

در قونیه نیز رکوردهای خوبی ثبت کردید آیا از عملکرد خود راضی هستید؟

من سه مدال طلا کسب کردم و نخستین هتریک مدال طلای من در رشته وزنه‌برداری بود و از این بابت خوشحال هستم اما از عملکرد رکوردی خود راضی نیستم. من قبل از اعزام به قونیه رکوردهای جهانی یکضرب و دوضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم را به صورت غیر رسمی جابجا کردم اما در قونیه شرایطی پیش آمد که نتوانستم به رکوردی را جابجا کنم. پوست کف دست من در حرکت پایانی یکضرب پاره شد اما با تمام توان به دنبال ضرب مدال طلا بودم و این مهم محقق شد. دستم خونریزی داشت و نمی‌خواهم این را بهانه کنم. ولی می‌توانستم رکوردشکنی کنم که از این بابت شرمنده مردم ایران شدم. مربیان برای وزنه‌زدن من برنامه‌ای داشتند که من بدون توجه به جراحت دست این برنامه را اجرا کردم.

به نظر می‌رسد سیدرسول به توانش اعتماد زیادی دارد؟

من با دعای مردم به اینجا رسیدم و مغرور نیستم اما می‌دانم توان رسول معتمدی چه قدر است. می‌توانم وزنه‌هایی سنگین‌تر از این را هم مهار کنم. نمی‌خواهم از خود تعریف کنم اما واقعیتی که وجود دارد آن است که من در تمرینات رکوردهای جهان را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم جابجا کردم.

معتمدی: از عملکرد رکوردی خود در قونیه راضی نیستم/ با مصدومیت سه طلا گرفتم

سطح رقابت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من سال ۱۴۰۰ در ۲ تورنمنت بزرگ قهرمانی آسیا و جهان شرکت کردم و رقیبان سختی داشتم. بیشتر آن رقیبان در قونیه وزنه زدند. رسول بیک‌اف قرقیزستانی، آرتم قزاق، داداش بیلی از جمهوری آذربایجان و نماینده ازبکستان رقابت سختی با من داشتند و برای تمامی آنان احترام قائل هستم اما من به دنبال بهترین رکورد بودم. رقابت راحت نبود. من حتی در دوضرب یک حرکت را از دست دادم.

قدرت‌نمایی شما و دیگر امیدهای وزنه‌برداری در حالی بود که مشکلات زیادی در خردادماه گریبان این رشته را گرفت.

بله آن مشکلات جبر زمان بود و امیدوارم هیچگاه تکرار نشود. من بعد از مسابقات جهانی در خصوص مشکلات اردو صحبت کردم اما برطرف کردن این مشکلات ظاهرا برنامه مسوولان نبود. امیدوارم دیگر شاهد تکرار این مشکلات در رشته پرافتخار وزنه‌برداری نباشیم.

معتمدی: از عملکرد رکوردی خود در قونیه راضی نیستم/ با مصدومیت سه طلا گرفتم

به نظر می‌رسد با تیم مدیریتی جدید وزنه‌برداری به ریل موفقیت بازگشته است؟

تغییرات مثبتی در وزنه‌برداری ایران رخ داده و باید اعتراف کنم تا پیش از انتصاب سرپرست فدراسیون، شرایط خوبی نداشتیم به همین دلیل اردوها را ترک کردیم تا صدای ما به گوش مسوولان برسد. خدا را شکر با تغییراتی که در بخش مدیریتی و فنی ایجاد شد، در زمان کوتاهی که تا بازی‌های کشورهای اسلامی داشتیم، شرایط استاندارد و خیلی عالی برای ما از نظر تمرینی و اردویی مهیا شد. اردوها در آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد و در خصوص حقوق و پاداش نیز تیم جدید تمام تلاش خود را خواهند کرد. مسیر امیدوار کننده‌ای در وزنه‌برداری شروع شده و امیدوارم با قدرت ادامه داشته باشد تا این نسل طلایی   حداقل تا ۲ یا ۳ المپیک دیگر برای ورزش افتخارآفرینی و مدال‌های رنگارنگ کسب کنند.

 با افتخاراتی که در یک‌سال گذشته کسب کردید همه انتظار مدال المپیک دارند.

برای رسیدن به مدال المپیک باید نخست سهمیه المپیک را کسب کنیم. با تغییراتی که در دسته‌های المپیکی ایجاد شده، دسته ۱۰۲ کیلوگرم یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها را خواهد داشت. وزنه‌برداران و قهرمانان دسته ۹۶ کیلوگرم به این دسته می‌آیند و ممکن است قهرمانانی از دسته ۹۶ کیلوگرم نیز به دسته ۱۰۲ کوچ کنند. من به عملکرد رقیبان داخلی و خارجی کاری ندارم و باید مقتدرانه شروع کنیم. نخستین گزینشی هم در کلمبیا خواهد بود. امیدوارم در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ وزنه‌برداری جهان بهترین عملکرد را داشته باشم. مسابقات قهرمانی آسیا نیز مهرماه در کشور بحرین برگزار خواهد شد و اعزام من به نظر کادر فنی بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =