آشوری

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته با تاکید براینکه هدف تیم ایران از حضور در کاراته‌وان باکو کسب مدال نبود گفت: در این مطقع زمانی، ارزیابی ملی‌پوشان از همه چیز مهمتر است تا در رویدادهای بزرگ آتی به اهداف خود برسیم.

به گزارش پیام خانواده  محسن آشوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا به تشریح عملکرد کاراته‌کاهای ایران در کاراته‌وان پریمیر لیگ باکو و همچنین اهداف فدراسیون از حضور در این رویداد پرداخت و اظهار داشت: نفراتی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند که دارای رده‌بندی کمتر از صد باشند.

کاراته‌وان‌ها محلی برای ارزیابی است

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته، گفت: زمانی کاراته‌وان‌ها برای افزایش رنکینگ و کسب سهمیه المپیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود اما در حال حاضر این خاصیت را ندارد. اکنون حضور در این مسابقات، محلی برای ارزیابی مسئولان فدراسیون و کادر فنی از شرایط بازیکنان است. بازیکنان نیز برای افزایش رنکینگ خود، انگیزه و علاقه زیادی به حضور در کاراته‌وان دارند.

سهمیه‌ای شدن مسابقات جهانی کنسل شد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی پیش اعلام شد مسابقات قهرمانی کاراته جهان نیز از این پس سهمیه‌ای خواهد بود؟ توضیح داد: این مساله مطرح شد اما خیلی سریع فروکش کرد و مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ در مجارستان برگزار می‌شود، با همان روش قبلی است و سهمیه‌ای در کار نیست.

هدف ما مدال نبود و از بچه‌ها راضی هستم

آشوری: هدف ما از حضور در کاراته وان باکو مدال نبود / ارزیابی ملی‌پوشان از همه چیز مهمتر است

آشوری در خصوص عملکرد بازیکنان ایران در باکو، عنوان کرد: کاراته‌کاهای ما مدت‌ها بود در مسابقات برون مرزی حضور نداشتند و ارزیابی ما از عملکرد آنان، مثبت است. از آنان رضایت دارم اما ایده‌آل نبوند. در پریمیر لیگ، ۸۵ درصد از بهترین‌های دنیا حضور دارند.

وی گفت: به باکو نرفته ‌بودیم که مدال بیاوریم و هدفمان ارزیابی نسل قدیم و نفرات جدید بود. حتی اگر همه مدال‌های ما طلا می‌شد، چه تاثیری در روند و جایگاه کاراته ایران داشت؟ به طور قطع کادر فنی از حضور در کاراته‌وان باکو برداشت لازم را داشته تا استراتژی خود را برای آینده ترسیم کند.

در کاراته‌وان ترکیه شرکت می‌کنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم ایران در ترکیه نیز حضور می‌یابد، عنوان کرد: تعدادی دیگر از نفرات را به ترکیه اعزام می‌کنیم تا فدراسیون و کادر فنی ارزیابی درستی از تمامی موجودی تیم ملی داشته باشند. در این مقطع زمانی؛ سنجش و ارزیابی، اهمیت بیشتری دارد.

امیدوارم نگاه ویژه به کاراته شود

وی در خصوص حضور تیم‌های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: این پیکارها آذرماه در تمامی رده‌های سنی به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. باید در این رویداد و همچنین مسابقات جهانی پایه حضور یابیم. برای حضور در این ۲ رویداد بودجه زیادی نیاز است، اما باید شرکت کنیم چرا که برای ما همه رده‌های تیم‌های ملی مهم است و امیدوارم برای حضور در مسابقات، از حمایت ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برخوردار شویم.

هروی و مهدی‌زاده رابطه عمیقی دارند

وی در خصوص پایان اختلافات امیر مهدی‌زاده با شهرام هروی سرمربی تیم ملی، توضیح داد: مهدی‌زاده سال‌ها در سخت‌ترین میادین برای کشورمان بهترین مدال‌ها را کسب کرده و هروی نیز به‌ عنوان سرمربی، نقش مهمی در افتخارات مهدی‌زاده و سایر نفرات داشته است. رابطه عمیقی بین مهدی‌زاده و سرمربی وجود دارد که مدتی گرد و غبار روی این رابطه را گرفته بود. خدا رو شکر این دو عزیز در جریان مسابقات باکو، یکدیگر را در آغوش گرفته و همه چیز ختم به خیر شد.

هر فردی جای پورشیب بود به مدال نمی‌رسید

وی در ادامه به تشریح عملکرد کاراته‌کاهای ایران پرداخت و گفت: ابتدا از پورشیب شروع می‌کنم که در دیدار رده‌بندی برابر حریف قدرتمند مصری بسیار هوشمندانه مبارزه کرد و از تمام تجربیاتش استفاده کرد و پیروز شد. هر فردی جای پورشیب بود، زیر یک دقیقه به نماینده مصر می‌باخت. در طول مسابقات هیچ اثری از خستگی در او ندیدم و بسیار محکم و قدرتمندانه بازی کرد.

پیام عسگری واضح بود؛ من برگشته‌ام

آشوری: هدف ما از حضور در کاراته وان باکو مدال نبود / ارزیابی ملی‌پوشان از همه چیز مهمتر است

آشوری با ابراز شادمانی از بازگشت قدرتمندانه بهمن عسگری به دنیای تاتامی، گفت: او مدت‌ها نبود، اما حضورش در باکو و کسب مدال نقره یک پیام داشت؛ من برگشته‌ام. عسگری بارها افتخارآفرینی کرده و در باکو نیز حقش طلا بود.

خاکسار از داشته‌هایش بهره لازم را بُرد

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته، گفت: طراوت خاکسار بدون باخت فنی به مقام سوم و مدال برنز رسید. او از داشته‌هایش بهره لازم را برد. هرچند می‌توانست فینالیست شود.

بهمنیار تجربه گرانبهایی به دست آورد

وی در خصوص رسیدن سارا بهمنیار به مدال نقره، عنوان کرد: او در تمامی مبارزاتش، بسیار منطقی بود، اما حریف اهل ونزوئلا که نفر هفت رنکینگ جهان است، بسیار قدرتمند بود و در فینال برابر بهمنیار به برتری رسید. رویارویی با این حریف برای سارا تجربه گرانبهایی بود که می‌تواند در روند تمریناتش تاثیر داشته باشد تا در مسابقات آتی برابر این حریف به برتری برسد.

کسالت در روز پایانی برای علیپور مشکل‌ساز شد

آشوری ادامه داد: رزیتا علیپور مسابقات خوبی ارائه کرد و در روز پایانی با وجود کسالتی که داشت به میدان آمد. هرچند به مدال نرسید اما چیزی از ارزش او کم نمی‌شود.

برجعلی توانایی برتری مقابل آیومی را دارد

وی با تمجید از عملکرد لیلا برجعلی ادامه داد: او در 2 مبارزه، بسیار عالی بود و برنده شد و فکر می‌کنم در بازی سوم نیز تحت تاثیر نام آیومی قرار گرفت. مطمئنم برجعلی توانایی برتری مقتدرانه مقابل آیومی را دارد.

حیدری بازیکن تمامی عیاری است

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته سپس از مبینا حیدری نامبرد و گفت: او بازیکن تمامی عیاری است و از ویژگی‌های تکنیکی، تاکتیکی و بدنی خوبی برخودار است. حیدری تنها نیاز به تجربه دارد و زمانی که می‌گویم هدف ما از حضور در باکو کسب مدال نبود، برای همین است. این باخت می‌تواند پُلی برای آینده درخشان نفراتی چون حیدری باشد.

مقصر اتفاق رخ داده برای صادقی من هستم

وی در پایان در خصوص اتفاق رخ داده برای فاطمه صادقی کاتاروی کشورمان که به دلیل رعایت نکردن رنگ لباس اجازه حضور در مسابقه نخست را پیدا نکرد، گفت: مدتی از کاراته دور بودم و به‌ عنوان سرپرست تیم اعزامی نمی‌دانستم که در پریمیر لیگ، رنگ لباس کاتاروها اهمیت دارد. در خصوص اتفاق رخ داده برای فاطمه صادقی من مقصر هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =