کد خبر: 8450
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
خبرنگار جهادی

پیام خانواده- سومین کارگاه آموزشی "خبرنگار جهادی" ویژه‌ی مسئولان رسانه‌ای حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در استان‌های: کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان در شهر کرمانشاه، سینه ستبر ایران اسلامی، برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، همزمان با سالروز میلاد خورشید یازدهم، امام حسن عسکری علیه‌السلام و در آئین افتتاحیه‌ی سومین کارگاه آموزش "خبرنگار جهادی" که با حضور مسئولان رسانه‌ای استان‌های مذکور، در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، حجت‌الاسلام علیمراد کُماسی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بعثت پیامبران الهی علیهم‌السلام گفت: امروز ما نیز همچون پیامبران، در حال انتقال پیام هستیم و باید تلاش کنیم تا این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در عصر حاضر، آشنایی با ابزار پیام برای همه‌ی ما موضوعیت دارد، افزود: امروز مهمترین ابزار پیام، ابزار رسانه‌ است و بشرِ امروزی، ناگزیر است که از ابزار رسانه، بهره بَرَد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزیِ استان کرمانشاه با انتقاد از ضعف سواد رسانه‌ایِ لازم در جامعه خاطرنشان کرد: لازم است متناسب با توسعه‌ی رسانه، فرهنگ و علم رسانه نیز در ما توسعه یابد؛ زیرا امروز رسانه، جزء ضروریات زندگی است.
همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام احمد قادری به نمایندگی از معاون فرهنگی آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تبریک میلاد امام عسکری علیه‌السلام و خیر مقدم به شرکت کنندگان، "کارگاه خبرنگار جهادی" را از جمله برنامه‌های مورد توجه و اثرگذارِ حوزه‌ی نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دانست و از ضرورت تکمیل سواد رسانه‌ای برای اعضا، سخن گفت.
وی مخاطبین "کارگاه خبرنگار جهادی" را فرماندهان جنگ نرم دانست و با تاکید بر استمرار اینگونه جلسات آموزشی، افزود: امروز موبایل‌های ما، سلاح‌های ماست و بر ما لازم است با قدرت و قوّت، در فضای رسانه‌ای کشور، حضوری فعّال و پُررنگ داشته باشیم.
همچنین علی چاله‌چاله، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با حضور در آئین اختتامیه‌ی این کارگاه،
از اهتمام و حضور مسئولان رسانه‌ای تقدیر کرد و به ارائه‌ی آمار و گزارشات مختلف از پیشرفت فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزیِ استان کرمانشاه، پرداخت.
گفتنی است در سومین کارگاه آموزش "خبرنگار جهادی"، مباحثی چون: "مصاحبه حرفه‌ای" توسط استاد رضا حیدری (مدیر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه)، "گزارش‌نویسی و تیتر جذّاب" توسط استاد حمیدرضا ملک‌خطائی، (کارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما) و "خبرنویسی پیشرفته در محیط وب و پیام‌رسان‌ها" توسط حجت‌الاسلام احمد قادری (فعّال رسانه‌ای و مترجم‌خبرنگار)، ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =