کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم

کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم از برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران با با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی فرمانده کل سپاه خبر داد.

به گزارش پیام خانواده سردار محمدرضا موحد ظهر یکشنبه در نشست خبری برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم برای دومین بار در شهر مقدس قم و در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

دبیر کل کنگره ملی شهدای استان قم بیان داشت: در این مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم پخش خواهد شد که امیدواریم بیانات رهبر انقلاب چراغ راه ادامه فعالیت‌های کنگره برای دوره آینده باشد.

سردار موحد افزود: در این کنگره سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد داشت.

سردار موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان استان قم در طول هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان قم با حضور مقتدرانه در ۱۷ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی در طول سال‌های دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: پس از دفاع مقدس نیز در هر زمانی که نیاز به حضور لشکر علی بن ابی طالب (ع) بوده است پاسداران و بسیجیان قمی در صحنه حضور داشتند و در جبهه مقاومت نیز به دلیل رشادت‌هایشان به فاتحان نبل و الزهرا لقب گرفتند.

فرمانده سپاه قم با اشاره به دیدار اعضای برگزاری ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: هفته گذشته این دیدار برگزار شد و ضمن ارائه گزارش برنامه‌های عملیاتی شده، مقام معظم رهبری رهنمودهایی در این زمینه ایراد فرمودند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند نام و یاد شهدا باید زنده بماند و در عین حال پیام شهدا باید به نسل امروز با ابزارها و قالب‌های جذاب همانند هنر انتقال داده شود.

دبیر کل کنگره ملی شهدای استان قم گفت: کنگره ملی شهدای استان قم از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آحاد مختلف مردم قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: قرار بود این مراسم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار شود که بر اساس پیش بینی‌ها جوی و احتمال نامساعد بودن هوا، این مراسم در صحن کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

سردار موحد عنوان داشت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم از سه سال گذشته تاکنون برنامه‌های مختلفی در عرصه‌های متفاوت تدارک و اجرا شد.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان قم از جمله برنامه‌های اصلی کنگره بوده است که تلاش شد با همکاری نهادها، دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مردمی از تمامی خانواده‌های معظم شهدا سرکشی صورت گیرد.

فرمانده سپاه قم افزود: در این دیدارها ضمن پیگیری مشکلات خانواده‌های معظم شهدا تابلو فرش تصاویر بازسازی شده شهدا نیز تقدیم خانواده‌ها شد که این دیدارها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سردار موحد عنوان داشت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم به معنای پایان کار نیست و تلاش می‌شود برای دور جدید برگزاری کنگره نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =