جام‌جهانی

عملکرد فرانسه و آرژانتین در روز سوم جام ۲۲ مقابل حریفان آسیایی‌شان دو روی یک سکه بود، مدافع عنوان قهرمانی با یک برد قاطعانه استارت زد اما مدعی شماره یک قهرمانی با یک شکست عجیب همه را شگفت‌زده کرد.

به گزارش پیام خانواده جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دیروز با انجام ۴ بازی از گروه‌های C و D پیگیری شد؛ رقابت‌هایی که از همین دور اول هیجان‌انگیز و جذاب دنبال می‌شود و دوحه را تبدیل به مرکز فوتبال دنیا کرده است.

زمین‌گیر شدن مدعی در لوسیل

دیدارهای دیروز گروه C جام‌جهانی دو روی یک سکه بود، یک بازی نفس‌ها را در سینه حبس کرد و اولین شگفتی بزرگ جام ۲۲ را ثبت کرد، بازی دیگر اما خواب‌آلود و حوصله سربر از آب درآمد.

هیجان‌انگیزترین بازی دیروز جام در استادیوم لوسیل برگزار شد، جایی که تیم ملی آرژانتین با لیونل اسکالونی جوان روی نیمکت و فوق ستاره‌های بیشمار مانند لیونل مسی از همین ابتدا می‌خواست برای سایر تیم‌ها خط و نشان بکشد.

آلبی سلسته در مصاف با عربستان، در تمامی آمارها برتری خیره‌کننده‌ای داشت، از مالکیت ۷۰ درصدی توپ در برابر مالکیت ۱۵ درصدی سعودی‌ها تا ۶ ضربه به چارچوب توسط آرژانتین تا تنها ۲ ضربه عربستانی‌ها، نتیجه بازی اما با سوت پایان اسلامو وینچیچ کاملا برخلاف جریان بازی بود و شاگردان هروه رنار توانستند با یک کامبک بزرگ پس از دریافت یک گل، در پایان ۲ بر یک برنده شوند، آن هم در شبی که محمد العیوس سنگربان سعودی، یک شب درخشان را برابر فوق‌ستاره‌های تیم اسکالونی پشت سر گذاشت.

در دیدارهای روز سوم جام‌جهانی چه گذشت؟/ دو روی سکه مدعیان جام

مسی و یارانش که پس از فتح کوپا در تابستان سال گذشته، برای بالا بردن جام‌جهانی به دوحه آمده‌اند، با یک شوک بزرگ در ابتدای مسیر رسیدن به جام مواجه شدند تا مشخص شود به هیچ عنوان کار آسانی در کشور جنوب غربی آسیا برای تکرار قهرمانی پس از ۳۶ سال ندارند.

هر چقدر بازی آرژانتین و سعودی جذاب دنبال شد، در بازی دیگر این گروه در ورزشگاه ۹۷۴ دوحه، لهستان و مکزیک در یک رویارویی سرد به تساوی بدون گل رسیدند.

برتری آماری شاگردان تاتا مارتینو در مکزیک در جریان مسابقه با لهستان، کمکی به آنها نکرد و حتی خوش‌شانس بودند که پنالتی لواندوفسکی را گی‌یرمو اوچوای باتجربه دفع کرد تا دست خالی زمین بازی را ترک نکنند.

در دیدارهای روز سوم جام‌جهانی چه گذشت؟/ دو روی سکه مدعیان جام

جدول گروهC در پایان بازی‌های دور اول که با صدرنشینی عربستان و قعرنشینی آرژانتین همراه است، نشان می‌دهد که در جام ۲۲ باید خودتان را برای هر شگفتی‌سازی آماده کنید و تیم‌های بزرگ حاشیه امنیت ندارند.

گام اول برای شکستن طلسم ۲۰۰۶

دو دیدار دیروز گروه D هم حکایت گروه C را داشت؛ یک نبرد جذاب و پرگل و یک مسابقه بدون حتی یک گل. چند ساعت پس از آنکه سعودی‌ها یقه آلبی سلسته را گرفتند، مصاف فرانسه مدافع عنوان قهرمانی و استرالیا در ورزشگاه الجنوب هم می‌رفت، یک شگفتی دیگر را ثبت کند، به خصوص که شاگردان گرایان آرنولد یک بر صفر پیش افتادند اما این بار انتظارها بی‌فایده بود.

خروس‌ها با یک کامبک درخشان ۴بار پاسخ گل کرگ گودوی را دادند تا برای دفاع از عنوان‌ قهرمانی از همین شروع کار حرف و حدیثی را باقی نگذارند و محکم شروع کنند.

در دیدارهای روز سوم جام‌جهانی چه گذشت؟/ دو روی سکه مدعیان جام

به خصوص که از سال ۲۰۰۶ به بعد هیچ‌گاه تیم قهرمان دوره گذشته حتی نتوانسته است از مرحله گروهی صعود کند، چه برسد به اینکه بخواهد از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند، با این حال دیدیه دشان و شاگردانش که در غیاب ستاره‌های سرشناسی مانند پوگبا، کانته و بنزما به دلیل مصدومیت، می‌خواهند با شکستن این طلسم، برای دومین قهرمانی متوالی دورخیز کنند.

استادیوم اجوکیشن دوحه میزبان دیگر بازی این‌ گروه یعنی دانمارک و تونس بود، دانمارکی‌ها پس از شگفتی‌سازی در دوره قبلی یورو که تا نیمه‌نهایی بالا آمده بودند، این بار در جام‌جهانی هم به دنبال سورپرایز دیگری هستند، در گام اول اما با وجود برتری توپی و آماری مقابل حریف آفریقایی‌شان، کاری از پیش نبردند.

شاگردان کسپر هیولماند حتی خوش‌شانس هم بودند که با فوق واکنش اشمایکل، بازنده از زمین بازی خارج نشدند. این نبرد در نهایت با سوت پایان سزار راموس مکزیکی بدون گل تمام شد تا دومین مسابقه روز سوم جام باشد که توپی از خط دروازه‌ها رد نمی‌شود.

در دیدارهای روز سوم جام‌جهانی چه گذشت؟/ دو روی سکه مدعیان جام

در پایان دور اول گروه D، به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها کار چندان سختی برای صعود نداشته باشند و تلاش تونس و دانمارک برای اینکه دیگر تیم صعود کننده لقب بگیرند، خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =