تیم ملی فوتبال مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش به عنوان چهارمین تیم آفریقایی موفق شده به یک‌چهارم نهایی جام جهانی برسد و حالا ماموریت نیمه‌تمامی را پیش روی خود می‌بیند!

به گزارش پیام خانواده با هفت برد و یک تساوی جهانی شدند؛ با ۲۵ گل زده و سه گل خورده. به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن. آنها در ششمین حضور خود به دنبال این بودند تا کاری بزرگ‌تر از همیشه انجام دهند. مسیری که با وحید هلیل هودزیچ آغاز شد و با ولید الرکراکی ادامه یافت.

شیرهای اطلس در پنج حضور قبلی خود آمارِ ۲ برد، پنج تساوی و هفت شکست را به ثبت رسانده بودند. برای پی بردن به کاری که در جام بیست و دوم انجام داده‌اند، همین بس که در چهار مسابقه، بیش از ۱۶ دیدار قبلی(حدفاصل سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۲) توانستند رقبا را شکست دهند. شیرهای اطلس با کمترین گل خورده و بدون حتی یک باخت، در جمع هشت تیم برتر جهان هستند؛ برای اولین بار در طول تاریخ.

قرمز و سبزها حالا چهارمین تیم آفریقایی تاریخ هستند که در دور سوم و یا یک‌چهارم نهایی جام جهانی حضور دارند. اولین تیم کامرون بود که در سال ۱۹۹۰ با ۲ برد و یک باخت راهی یک‌هشتم شد و پس از شکست دادن رومانی، با حساب سه بر ۲ در وقت‌های اضافه به انگلیس باخت و نتوانست به نیمه‌نهایی صعود کند.

۱۲ سال بعد نوبت به سنگال رسید. شیرهای ترانگا با هدایت برونو متسو فقید در گروه نخست پنج امتیازی شده و در قامت تیم دوم به مرحله‌ی بعدی راه یافتند. آنها در جدال با سوئد با گل طلایی هنری کامارا ۲ بر یک بردند و به یک‌چهارم نهایی صعود کردند ولی گل طلایی ایلهان مانسیز حکم به حذف سنگال داد و ترکیه به نیمه‌نهایی رسید.

در سال ۲۰۱۰ غنا از آفریقا راهی دور سوم شد. ستاره‌های سیاه در گروه خود با چهار امتیاز و پس از آلمان صعود کردند. پیروزی ۲ بر یک برابر آمریکا حکم به صعود ستاره‌های سیاه داد. آنها در دور سوم اما در ضربات پنالتی در دیداری جنجالی به اروگوئه باختند و از گردونه‌ی مسابقات کنار رفتند.

جالب است که مراکش نیز مانند سه تیم قبلی در ۹۰ دقیقه از سد حریف‌اش در یک‌هشتم نهایی نگذشت و کار به وقت اضافه و سپس ضربات پنالتی کشید. عجیب است که سه تیم قبلی در دور یک‌چهارم بازنده‌ی ۹۰ دقیقه نبودند و در وقت‌های اضافه با پنالتی به رقبای اروپایی یا آمریکای جنوبی باختند و در حسرت صعود به نیمه‌نهایی ماندند.

ولی حالا مراکش می‌خواهد هر طور شده رویای نیمه‌تمام را به حقیقت بدل کرده و به اولین تیم قاره‌ی سیاه تبدیل شود که موفق به حضور در جمع چهار تیم پایانی جهان می‌شود. حریف آنها تیم سرسخت و بزرگی به نام پرتغال است. شیرهای اطلس در سال ۱۹۸۶ و در دور گروهی موفق به شکست پرتغال شدند اما در سال ۲۰۱۸ و در دور نخست با یک گل به این تیم باختند. سومین رویارویی ۲ تیم از هر زمان دیگری جذاب‌تر خواهد بود.

بازی تیم‌های مراکش و پرتغال شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =