کد خبر: 8759
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
مالیات بر کالاها

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درآمد مالیات بر کالاها و خدمات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد یافت.

به گزارش پیام خانواده مهدی موحدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در هشت ماه امسال ۱۱۶ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان مالیات از کالا و خدمات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان بود، ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجموع درآمدهای وصولی سازمان مالیات ۶۲ درصد رشد یافته است گفت: در هشت ماه امسال مجموع درآمدهای مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات به ۳۱۰ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان رسید این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۲ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان بود. وی عنوان کرد: مجموع درآمدهای وصولی مالیات در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۲ آذرماه نیز ۱۰۳ درصد محقق یافت.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه ۱۲۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان مالیات از اشخاص حقوقی تا اواخر آبان‌ماه وصول شد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان بود، رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: در بخش مالیات بر درآمدها از ابتدای امسال تا آبان‌ماه، ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، در مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۹ میلیارد تومان مالیات بر درآمدها وصول شده بود. موحدی از رشد ۳۰ درصدی وصول مالیات بر ثروت در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: امسال ۱۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان مالیات دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان بوده رشد را ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد تومان سهم وصولی مالیات‌های مستقیم در هشت ماه امسال بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ درصد رشد داشته است. به گفته رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، وصول مالیات‌های مستقیم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =