تیم‌های ملی پرتغال و مراکش

تیم‌های ملی پرتغال و مراکش فردا (شنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که می‌تواند چالشی جذاب برای هر دو تیم باشد.

به گزارش پیام خانواده مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امشب (جمعه) با دیدار تیم‌های کرواسی و برزیل آغاز خواهد شد. دو تیم هلند و آرژانتین، برگزارکننده دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی خواهند بود. این دو تیم از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب به مصاف هم خواهند رفت.

فردا نیز ۲ دیدار دیگر این مرحله برگزار می‌شود و مراکش با پرتغال و انگلیس با فرانسه دیدار خواهندکرد. شاید روی کاغذ بازی انگلیس و فرانسه به لحاظ فنی و همچنین رویارویی ستاره‌های بی‌شمار دو تیم، حساس‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی باشد؛ اما تقابل مراکش و پرتغال می‌تواند جذاب‌ترین بازی این مرحله لقب بگیرد.

مراکشی‌ها که در گروه F جام جهانی با تیم‌های کراوسی، بلژیک و کانادا همگروه بودند بر خلاف پیش‌بینی‌ها عمل کردند و نه تنها موفق به صعود از گروه‌شان شدند، توانستند به عنوان تیم اول گروه F راهی یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شوند. این تیم آفریقایی در این مرحله هم دست به کار بزرگی زد و توانست تیم پرستاره اسپانیا که یکی از مدعیان قهرمانی بود را در ضربات پنالتی حذف کند.

مهمترین نقطه قوت مراکش، سیستم دفاعی این تیم است. شاگردان ولید الرکراکی در ۴ بازی گذشته خود تنها یک گل دریافت کردند و همین مسئله یکی از مهمترین دلایل موفقیت این تیم بوده است. جالب است بدانید ولید الرکراکی تنها ۳ ماه پیش از آغاز جام جهانی سرمربی تیم مراکش شد و حالا او به واسطه درخشش تیمش در جام جهانی یک مربی شناخته شده در فوتبال جهان محسوب می‌شود.

تیم مراکش یک دروازه‌بان شش‌دانگ و مطمئن به نام یاسین بونو دارد که در ضربات پنالتی دیدار مقابل اسپانیا کاری کرد کارستان. او در طول ۱۲۰ دقیقه این دیدار هم بارها مهاجمان اسپانیا را ناکام گذاشت. در سمت راست تیم مراکش، اشرف حکیمی و حکیم زیاش حضور دارند. ۲ بازیکنی که در فوتبال دنیا هم شناخته‌شده هستند و در بازی فردا هم می‌توانند تیم پرتغال را هم تحت تاثیر کیفیت فنی‌شان قرار دهند. البته مهمترین مشکل تیم مراکش، خط حمله این تیم است که در ۴ بازی گذشته خود تنها ۴ گل به ثمر رسانده است.

مراکش همچنان میل به شگفتی‌سازی دارد؛ اما برای ادامه شگفتی‌سازی باید به مصاف تیمی برود که تا پیش از آغاز یک هشتم نهایی به نظر می‌رسید شرایط خوبی ندارد. پرتغالی‌ها در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته بودند. این تیم با تیم‌های کره جنوبی، اروگوئه و غنا همگروه بود و توانست اروگوئه و غنا را به سختی شکست دهد؛ اما مقابل کره جنوبی شکست خورد. همین نتایج باعث شد کمتر کسی تیم پرتغال را یکی از مدعیان قهرمانی بداند؛ اما پیروزی پرگل مقابل تیم سوییس در یک هشتم نهایی توقعات را از این تیم بیشتر کرد؛ هر چند این بار حریفی به مراتب قدرتمندتر از سوییس را پیش‌رو دارد.

فرناندو سانتوس در ۳ بازی مرحله گروهی پرتغال مطابق انتظارات از رونالدو در ترکیب ثابت تیمش استفاده کرد. عملکرد ضعیف این بازیکن به خصوص در بازی کره جنوبی باعث شد این مربی برای بازی با سوییس تصمیم شجاعانه‌ای بگیرد و رونالدو را نیمکت‌نشین کند. جالب اینکه جانشین رونالدو در این بازی گونزالو راموس بود که توانست هت‌تریک کند و حالا کار برای بازگشت رونالدو به ترکیب اصلی سخت‌تر از قبل شده است؛ اتفاقی که قطعا برای فوق‌ستاره فوتبال جهان غیرقابل تحمل است و شنیده شد که وی در تمرینات پرتغال به دلیل همین موضوع با سرمربی پرتغال بگومگو هم داشته است. باید دید سانتوس می‌تواند یک بار دیگر جسارت نیمکت‌نشینی رونالدو را داشته باشد یا خیر.

نکته پایانی اینکه با وجود احتمال رخ دادن شگفتی‌های بیشتر در جام جهانی قطر، به نظر نمی‌رسد برنده دیدار مراکش و پرتغال شانسی برای صعود به فینال این رقابت‌ها را داشته باشد؛ اما حضور در جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی هم برای هر کدام از این دو تیم ارزش زیادی دارد و به همین خاطر تقابل‌ آنها می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دیدارهای جام جهانی قطر لقب بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =