شرکت ملی پست

خانواده، مهم‌ترین نهاد یک جامعه است که اگر مهم در نظر گرفته نشود کلیت یک اجتماع از بین خواهد رفت. طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده توانسته است این مهم بودن را در تمامی دستگاههای حاکمیتی به شکل یک قانون تثبیت کند تا حمایت از خانواده در حد شعار و لفظ باقی نماند. اکثر کارشناسان بر این نظر هستند که نیروی انسانی یکی از عوامل توسعه یک کشور است و حذف و کاهش آن می تواند توسعه یک کشور را به تاخیر انداخته و کشور را با بحران مواجه کند.

به گزارش پیام خانواده به نقل از روزنامه جهان اقتصاد سعید شریف زاده یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است دلیل اجرایی نشدن درست سیاست های جوانی جمعیت و افزایش جمعیت کشور، کافی نبودن بستر اقتصادی و اجتماعی در جهت تحقق این سیاست ها است که سیاستگذاران و تصمیم گیران کشور در صدد چاره اندیشی و بهره گیری از ظرفیت تمام نهاد ها و سازمان ها دراین راستا برآمده اند.
شریف زاده با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های قدرت هر کشور و ملت موضوع جمعیت است می گوید هرچه جمعیت یک کشور گسترده‌تر و البته جوان‌تر و کارآمدتر باشد، طبعاً می‌توان اعتماد بیش‌تری به رشد و تحرک آن کشور در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و سایر پارامترهای توسعه داشت.
این عضو هیئت مدیره می گوید مشکلات اقتصادی جامعه ازجمله بالا بودن قیمت مسکن، اجاره بها، تورم و افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی و... واقعیت‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و حتما باید به آنها توجه شود تا این قانون بخوبی در جامعه پیاده سازی شود.
سعید شریف زاده در خصوص طرح ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می گوید شرکت ملی پست به عنوان یک شرکت دولتی که اساس آن بر نیروی انسانی استوار است نیز همچون سایر سازمانها موظف به اجرای برنامه های دولت و اتخاذ تدابیر لازم دراین خصوص است .
وی با بیان اینکه جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان موثر بر توسعه هر کشورر از اهمیت خاصی برخوردار است، نیروهای جوان و با انگیزه را قوه محرکه ی شبکه پست کشور می نامد که در مسیر تحقق یافتن اهداف و خدمت رسانی شایسته تر مهم ترین نقش را ایفا می کنند. نیروهایی که می توانند به خوبی بستر خلاقیت و پویایی را در ابعاد مختلف توسعه این شرکت فراهم کنند.
این عضو هیئت مدیره اذعان می دارد تلاش برای اجرای بهتر «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» یکی از مهمترین اهداف و اولویت های شرکت ملی پست است و این شرکت پس از رویت مصوبات امضا شده توسط رئیس جمهور در اولین نشست ستاد ملی جمعیت کشور نسبت به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت شرکت ملی پست اقدام کرده و نشستهایی نیز برای همفکری و تدوین پیوست رسانه ای و فرهنگی با حضور اعضای قرارگاه برگزار کرده است . نشستهایی که هر دو هفته یکبار به صورت مستمر برگزار می شود.
سعید شریف زاده با بیان اینکه امروز ضرورت وجود پیوست فرهنگی و رسانه ای برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های لازم میان کارکنان امری اجتناب ناپذیر است، اولین راهکار مهم شرکت ملی پست را ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ سازی پیرامون شناخت اهداف این طرح ملی به منظور تغییر رویکردها با تکیه بر آموزش، تولید محتوای مناسب، فعالیتهای فرهنگی و رسانه ای نام می برد.
وی می گوید اتخاذ تدابیر لازم برای اهدای سالانه «جایزه ملی جوانی جمعیت»، واگذاری اماکن مسکونی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند، افزایش امتیاز تاهل و فرزند در استخدام و افزایش محدوده سنی جدید به ازای تاهل و برای هر فرزند از یک تا 5 سال برای نیروهای شرکتی از جمله مواردی است که در شبکه پستی در حال پیگیری است.
عدم جواز تعدیل فرد دارای سه فرزند، مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار، بهره گیری بانوان باردار از مرخصی زایمان به مدت 9 ماه کامل که در صورت تمایل می توانند دو ماه را قبل تولد فرزند استفاده کنند و همچنین افزایش صد درصدی کمک هزینه اولاد و 50 درصد عائله مندی و افزایش سه برابری کمک هزینه اولاد فرزندان متولد 1401 ودو برابری عائله مندی های ازدواج 1401 نیز از جمله اقداماتی است که شریف زاده عنوان داشته است در شرکت ملی پست به تصویب رسیده و در مرحله اطلاع رسانی و اجرایی شدن است.
استثنا نمودن بانوان از خدمت در نوبت کاری شب ومعاف بودن پدران از کار در شیفت شب تا یک ماهگی فرزند و اعطای دورکاری به مادران باردار و کاهش سن بازنشستگی به مدت یکسال به ازای تولد هر فرزند و یک و نیم سال به ازای تولد فرزند سه به بعد در صورت مجوز ، از جمله دیگر اقدامات مورد نظر این شرکت است که در حال پیگیری تا مرحله اخذ مجوز است.
این مقام مسئول در شرکت ملی پست همچنین از تشویق کتبی و ریالی سالانه کارکنانی که ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده در روز ملی جمعیت توسط بالاترین مقام سازمان خبر و اضافه می کند پی گیری ابلاغ بخشنامه به کلیه واحدها مبنی بر تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان، و مادران باردار در تمامی اماکن تحت اختیار یا نظارت خود و امکان سنجی تهیه مهدکودک با مشارکت بخش خصوصی و نیم بها بودن خدمات حمل و نقل عمومی و تعرفه های فرهنگی ورزشی و تفریحی نیز از مواردی است که مقرر شده توسط اعضای قرارگاه جمعیت بررسی و در قالب مصوبات نشست ها پی گیری شود.
گفتنی است شرکت ملی پست به منظور فرهنگسازی وآگاهی بخشی بیشتر کارکنان خود، همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تکریم مشمولین این طرح را در تاریخ 27 آذر 1401 برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =