تیم کاراته امید

سرمربی تیم کاراته امید ایران گفت: اشتباهات فردی و برخی کم لطفی‌ها، موجب شد تا رنگ مدال‌های ما در مسابقات قهرمانی آسیا عوض شود.

به گزارش پیام خانواده علیرضا کتیرایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد تیم ۶ نفره امید ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که با یک طلا، یک نقره و چهار برنز همراه بود، اظهار داشت: ابتدا باید واقعیت را بگویم. سطح مسابقات بسیار بالا بود و نمی‌توان آنرا با دوره گذشته که در قزاقستان برگزار شد، مقایسه کرد. تیم‌ها با قدرت بسیار بالایی در تاشکند حضور یافتند و البته بازیکنان ما نیز در حد توان خود، تلاش کردند.

وی گفت: در ۲ مبارزه اشتباهات فردی برایمان مشکل‌ساز شد و در چند مبارزه نیز کم لطفی داوران شامل حال ما شد. مرتضی کریمی که نقره گرفت در فینال تا پنج ثانیه پایانی از حریف پیش بود و اسیر اشتباه خودش شد و علیرضا حیدری نیز برابر نماینده عربستان در آستانه پیروزی بود اما در ۲ ثانیه پایانی اشتباه کرد و باخت. حق این دو بازیکن واقعا مدال طلا بود.

سرمربی تیم کاراته امید ایران گفت: خدا رو شکر که همه نفرات تیم ما به مدال رسیدند اما می‌توانستیم سه طلا کسب کنیم. در آن ثانیه‌های پایانی از ما کاری برنمی‌آمد.

وی در خصوص کمبود دیدارهای تدارکاتی برای کاراته‌کاها و تاثیر آن بر عملکرد نفرات، گفت: تنها در خصوص تیم امید صحبت می‌کنم. نفرات اوزان منهای ۵۵ و منهای ۸۴ کیلوگرم اولین بار بود که سفر خارجی می‌رفتند و سابقه حضور در تیم‌های نوجوانان و جوانان را هم نداشتند. مسابقات قاره‌ای کسب تجربه نیست و بازیکن باید در تورنمنت‌های بین‌المللی محک بخورد.

کتیرایی افزود: البته می‌دانیم با هزینه‌های بالای سفر خارجی برای تیم‌های ورزشی و شرایط مالی فدراسیون، حضور در تورنمنت‌های تدارکاتی خیلی سخت است.

وی درباره ادامه همکاری با تیم امید توضیح داد: کار کردن در تیم ملی افتخار است و مربی نباید شرطی بگذارد. قراردادم تا پایان مسابقات آسیایی بود و فرصتی هم نشد که با مسئولان فدراسیون در این خصوص صحبتی داشته باشیم.

هجدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا و بیستمین دوره این پیکارها در رده‌های سنی پایه و همچنین اولین دوره رقابت‌های پاراکاراته روزهای ۲۵ تا ۲۹ آذر در ازبکستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =