کد خبر: 9027
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
جنگ اسپانیا و پرتغال

دیدار تراکتور مقابل استقلال نبرد تفکرات دو مربی پرتغالی و اسپانیایی تیم‌ها در تبریز خواهد بود.

به گزارش پیام خانواده در یکی از حساس‌ترین رقابت‌های فوتبال هفته پانزدهم لیگ برتر ایران، تیم‌های تراکتور و استقلال فردا از ساعت ۱۴ با قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد.

استقلال در این فصل در خارج از خانه همواره نتایج بهتری گرفته و در این بازی هم برای حفظ رتبه دومی خود در پایان دور رفت مسابقات و همچنین امید اندکش برای قهرمانی نیم فصل تلاش خواهد کرد. آبی پوشان اگر در تبریز با بیش از سه گل پیروز شوند و پرسپولیس برنده نشود قهرمان نیم فصل خواهند شد. اتفاقی که غیرممکن نیست اما بسیار دشوار به نظر می‌رسد در مقابل تراکتوری‌ها برای رسیدن به جمع مدعیان نیاز به برتری در این دیدار مهم دارد.

ساپینتو سرمربی استقلال به دلیل محرومیت باید از روی سکوها نظاره‌گر بازی باشد. در طرف مقابل پاکو خِمِس سرمربی اسپانیایی تراکتور با شکست مقابل نساجی اولین شکست خود را با تراکتور تجربه کرد. حالا نبرد دو مربی پرتغالی و اسپانیایی می‌تواند این بازی را به یکی از جذاب‌ترین و تاکتیکی‌ترین بازی‌های نیم‌فصل تبدیل کند.

چهره ویژه

کاوه رضایی ستاره سابق تیم فوتبال استقلال که پس از بازگشت از لیگ بلژیک نتوانست به دلیل پر بون لیست آبی‌پوشان پایتخت به این تیم ملحق شود به جمع تراکتوری‌ها پیوست. این مهاجم به دلیل مصدومیت فقط توانست در چهار بازی با لباس تراکتور به میدان برود و یک گل را نیز برای این تیم به ثمر رساند. رضایی در هفته یازدهم مقابل ملوان ۵۹ دقیقه بازی کرد و تا به اینجای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد.

حالا خبرها حاکی از آن است که این بازیکن آماده حضور دوباره در ترکیب تراکتور خواهد بود و می‌تواند مقابل تیم سابقش در ایران به میدان برود. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تیم فوتبال تراکتور نیز اعلام کرده بود که کاوه رضایی می‌تواند از تراکتور جدا شود و به این ترتیب احتمال دارد این بازیکن دوباره به استقلال بیاید.

یکی دیگر از چهرهای ویژه این دیدار پیمان بابایی مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال تراکتور است. پیمان بابایی مهاجم تبریزی این فصل استقلال برای اولین بار با پیراهن تیمی غیرتبریزی در زادگاهش به میدان خواهد رفت. پیمان که قبل پیوستن به جمع آبی‌ها همیشه در تبریز بازی کرده بود، فوتبال خود را از تراکتور آغاز کرده و جدایی وی حاشیه‌های زیادی از جمله بیانیه تعجب‌برانگیز باشگاه تراکتور را در پی داشت. جایی که تراکتور با طرح گلایه‌هایی تند از مهاجم سابق خود وی را بازیکنی معمولی خطاب کرد که عملکرد چندان مطلوبی هم نداشته است!

غایبان دو تیم

تیم‌های تراکتور و استقلال با شماری از مصدومان و محرومان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. برای تراکتور در این دیدار آقای گل فعلی لیگ یعنی محمدعباس‌زاده به دلیل محرومیت و چهارکارته شدن حضور نخواهد داشت و باید دید آیا از کاوه رضایی که تازه از کمند مصدومیت رهایی یافته است استفاده خواهد کرد یا خیر. شنیده‌ها حاکی از این خواهد بود که سید محمد حسینی نیز به دلیل سرماخوردگی در تمرینات تراکتور شرکت نکرده و در این دیدار حضور ندارد.

در مقابل ساپینتو سرمربی استقلال در سکوها تنها نخواهد بود و بهزادغلامپور مربی دروازه‌بانان این تیم هم به دلیل محرومیت در کنار او خواهد بود. در بین بازیکنان این تیم نیز آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و حسین مرادمند به علت مصدومیت و صالح حردانی و سعید مهری نیز به دلیل محرومیت، استقلال را در این بازی همراهی نخواهند کرد.

آمار تقابل دو تیم

تیم‌های تراکتور و استقلال تاکنون ۲۸ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۱ برد برای استقلال و ۹ برد برای تراکتور به دست آمده است؛ ضمن اینکه هشت دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در تقابل‌های دو تیم دیدارهای پر گل زیاد بوده؛ به طوری که در ۲۸ رویارویی، ۷۰ گل به ثمر رسیده که سهم استقلال ۳۸ و تراکتور ۳۲ گل بوده است.

یکی از نکات جالب توجه و تاریخی در دیدارهای رودرروی دو تیم چهار برد متوالی تراکتور در تهران است که در ادوار سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر رقم خورد.

تیم فوتبال استقلال توانسته در سال ۲ اخیر چهار برد متوالی را در مقابل استقلال به دست بیاورد که یک رکورد فوق‌العاده به حساب می‌آید. حالا استقلال به دنبال خمسه خمسه (کسب پنجمین برد پیاپی) مقابل تراکتور خمس است.

نتایج این دیدارها به شرح زیر می‌باشد:

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ استقلال ۳ - تراکتور ۱

سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ استقلال ۲ - تراکتور ۱

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ استقلال ۱ - تراکتور صفر

جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ استقلال ۱ - تراکتور صفر

ستاره احتمالی تراکتور

محمدرضا اخباری، کاپیتان تراکتور که یکی از جاماندگان سرشناس فهرست تیم ملی بود، این دروازه‌بان توانست بعد از تعطیلات لیگ نیز ۲ کلین شیت را به نام خود ثبت کند ولی در مقابل نساجی نتوانست در این امر هت‌تریک کند. ولی همواره این بازیکن در این فصل عملکرد بسیاری خوبی را از خود به‌جا گذاشته تا جایی که خیلی‌ها این دروازه‌بان را یکی از جاماندگان سرشناس فهرست تیم ملی می‌نامیدند. اخباری اکثرا در بازی‌های مهم مخصوصا روبروی سرخابی‌ها عملکر خیلی خوبی داشته و در این فصل نیز توانست در مقابل پرسپولیس کلین‌شیت کند و ضربه پنالتی مهدی ترابی را نیز مهار کند.

ستاره احتمالی استقلال

آبی‌ها در حالی راهی تبریز شدند که خط حمله این تیم در ۵ بازی آخر خود فقط ۵ گل به ثمر رسانده که سهم ارسلان مطهری ۲ گل و ۱ پاس گل بوده است. استقلال در بازی آخر خود مقابل مس رفسنجان نتوانست گلزنی کند و مقابل صنعت نفت آبادان هم از روی نقطه پنالتی به گل رسیده بود تا این تیم در ۱۸۰ دقیقه اخیر خود نتوانسته باشد در جریان بازی گلزنی کند.

اما آماده‌ترین مهاجم این روزهای استقلال، امیر ارسلان مطهری است که سابقه ۱۲ بار پوشیدن پیراهن تراکتور را هم در کارنامه دارد و به مدت نیم فصل در این تیم حضور داشته است. مطهری در شرایطی در ۵ بازی آخر استقلال موفق به ثبت ۲ گل شده است.

مطهری که ابتدای فصل قرار بود از لیست خارج شود تا کاوه رضایی به لیست استقلال اضافه شود اما از تصمیم سرمربی و مدیران باشگاه سرپیچی کرد و از حق قانونی خود برای ماندن در جمع آبی‌ها استفاده کرد. حالا او باید مقابل کاوه در تبریز بایستد و قطعا دوئل این دو مهاجم یکی از جذاب‌ترین اتفاقات این بازی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =