آقای گل لیگ برتر

نیم‌فصل اول فوتبال ایران در حالی از راه رسید که آقای گل لیگ برتر تا بدین‌جا فقط ۶ گل به ثمر رسانده است.

به گزارش پیام خانواده  با انجام دیدار عقب‌افتاده‌ ۲ تیم آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان، به صورت رسمی شاهد بسته شدن پرونده‌ نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر در دوره‌ بیست و دوم خواهیم بود.

تا به اینجای کار و پس از انجام ۱۱۹ مسابقه، آقای گل لیگ برتر تنها ۶ گل به ثمر رسانده است. محمد عباس‌زاده، مهاجم باتجربه‌ تراکتور در کنار یورگن لوکادیا، مهاجم جداشده‌ پرسپولیس، جلوتر از دیگر بازیکنان فعلا در صدر جدول حضور دارند. آماری بسیار ضعیف برای لیگی که میانگین گل در آن نیز پایین‌تر از استاندارد است.

در صورتی که در نیم‌فصل دوم نیز نفر اول به اندازه‌ نیم‌فصل اول گلزنی کند، احتمالا آقای گل لیگ بیست و دوم با ۱۲ گل صاحب کفش طلا می‌شود! ضعیف‌ترین آماری که تا به حال در تاریخ لیگ برتر شاهد بودیم. این عدد حتی پایین‌تر از تعداد گل‌هایی است که آقای گل‌های لیگ‌های ۱۴ تیمی در دوره‌های نخست به ثمر رساندند.

پیش از این، ادموند بزیک با زدن ۱۳ گل در لیگ دوم که ۱۴ تیمی بود، از نظر تعداد گل، پایین‌ترین عدد را بر جای گذاشته بود. کریم انصاری‌فرد در سال ۱۳۹۳ و گادوین منشا در سال ۱۴۰۱ با به ثبت رساندن ۱۴ گل به صورت مشترک رتبه‌ دوم را از این حیث مال خود کرده‌اند و حالا در صورت ادامه‌ روند ضعیف این فصل، رتبه‌ نخست به آقای گل لیگ بیست و دوم تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که رضا نوروزی در سال ۱۳۹۰ با زدن ۲۴ گل بهترین آمار را از حیث تعداد گل بر جای گذاشت. البته که آن دوره بازی‌ها با حضور ۱۸ تیم به انجام رسید اما بازهم نوروزی از آقای گل احتمالی لیگ بیست و دوم دوبرابر بیشتر گلزنی کرده است. رضا عنایتی، آرش برهانی و کریم انصاری‌فرد نیز با زدن ۲۱ گل در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۱ رتبه‌ دوم را به صورت مشترک مال خود کرده‌اند.

حال بد نیست نگاهی به آقای‌ گل‌های فعلی لیگ‌های معتبر اروپایی بیندازیم:

لیگ برتر انگلیس: ارلینگ هالند(۲۱ گل/ تا پایان هفته هفدهم)

لالیگا اسپانیا: روبرت لواندوفسکی(۱۳ گل/ تا پایان هفته شانزدهم)

بوندسلیگا آلمان: کریستوفر انکونکو(۱۲ گل/ تا پایان هفته پانزدهم)

سری‌آ ایتالیا: ویکتور اوسیمن(۱۰ گل/ تا پایان هفته هفدهم)

لیگ یک فرانسه: کیلیان امباپه(۱۳ گل/ تا پایان هفته هفدهم)

لیگ برتر پرتغال: مهدی طارمی و گونچالو راموس(۹ گل/ تا پایان هفته پانزدهم)

اردیویزه هلند: کودی خاکپو(۹ گل/ تا پایان هفته پانزدهم)

همانطور که مشاهده کردید از حیث گلزنی و همچنین آقای گلی، فاصله‌ زیادی با لیگ‌های اروپایی و حتی آسیایی داریم. به طور مثال در لیگ حرفه‌ای عربستان پیش از پایان هفته‌ دوازدهم اندرسون تالیسکا با ۱۱ گل بهترین گلزن به حساب می‌آید.

باید دید در نیم‌فصل دوم شاهد بازی‌های زیباتر و گل‌های بیشتری خواهیم بود یا قرار است در روی همان پاشنه بچرخد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =