مجید جلالی

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که انتخاب مربیان جوان داخلی برای تیم ملی سرمایه‌سوزی است.

به گزارش پیام خانواده  مجید جلالی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا درباره رویکردی که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی در پیش گرفته است، گفت: در واقعیت رویکرد مشخصی برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود ندارد که بخواهیم به آن استناد کنیم و بگوئیم که ما این اهداف را داریم و بر این اساس چنین مربی‌ای می‌خواهیم.

جلالی افزود: روال اینطور بوده است که مسابقاتی در پیش داریم و می‌خواهیم در این بازی‌ها شرکت کنیم و اگر بشود می‌خواهیم موفق باشیم. این همه رویکردی است که ما داریم و بر این اساس دنبال مربی می‌گردیم. اگر شرایط به ما اجازه بدهد، سراغ مربی خارجی می‌رویم و اگر شرایط مناسب نباشد از گزینه‌های داخلی استفاده می‌کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه این همه رویکردی بوده است که در این سال‌ها وجود داشته است، اظهار داشت: هیچ گاه انتخاب‌مان در این مرحله بر اساس یک بینش و اینکه کجا هستیم و می‌خواهیم به کجا برسیم، نبوده است.راهی که مسئولان فدراسیون در حال حاضر برای انتخاب سرمربی تیم ملی می‌روند، به پیشرفت فوتبال نمی‌رسد و باید تغییرات بنیادینی صورت بگیرد.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه باید فوتبال صاحب یک برنامه باشد که راه آینده تیم ملی را کاملا مشخص کند، تاکید کرد: باید یک نقشه راه داشته باشیم، برنامه و نقشه‌ای که به ما بگوید در حوزه منابع انسانی، زیرساخت‌ها، منابع مالی و ...یک سال آینده، دو سال آینده می‌خواهیم به کجا برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این برنامه را نداشته باشیم، هر بار به صورت مقطعی و با توجه به مسابقاتی که در پیش است می‌نشینیم و یک تصمیم‌گیری خاصی برای آن مرحله انجام می دهیم. یک تصمیم مقطعی و کوتاه مدت و این راهی نیست که منجر به پیشرفت شود.

جلالی در ادامه درباره اسامی مطرح شده برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال، گفت: معتقدم علی دایی و امیر قلعه‌نویی باید الان سرمربی تیم ملی می‌شدند نه ۱۵ سال پیش، آن زمان سرمایه‌سوزی کردیم و این دو مربی تجربیات زیادی نداشتند اما الان این تجربه را دارند.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: در بین گزینه‌های مطرح شده گزینه‌هایی هستند که تجربه خوبی دارند و می‌توانند تیم ملی را هدایت کنند. در گذشته اشتباهاتی داشتیم که باعث شد دو مربی بسوزند و حالا نباید درباره فرهاد مجیدی و جواد نکونام آن اشتباه تکرار کنیم. باید به این دو مربی جوان فرصت بدهیم که سال‌های بیشتری در فوتبال کار کنند و صاحب تجربه شوند و بعد به این مرحله برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =