کد خبر: 9202
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کلهر

پیشکسوت فوتبال و کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: نبود افراد تحصیل‌کرده و کارآمد در پست‌های کلیدی فدراسیون، یکی از دلایل بروز برخی اتفاقات ناگوار در این رشته پرمخاطب است.

به گزارش پیام خانواده  چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهرخودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندان‌شان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

اتفاتی موجب شد که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) دستور صریحی برای رسیدگی به آن صادر کرد تا از تکرار این بداخلاقی ها در فوتبال پایه جلوگیری کند. این قضیه موجب شد تا گروه ورزشی ایرنا، پای صحبت محمود کلهر از پیشکسوتان و یکی از مدرسان مدارس فوتبال پایه بنشیند.

کلهر در این خصوص توضیح داد: سال‌های متمادی معضلات اجتماعی در رده‌های پایه فوتسال و فوتبال شاهد بوده‌ایم که اتفاق مشهد نمونه‌ای از این فساد به شمار می‌رود. مهم‌ترین علت این فسادها نبود افراد تحصیل‌کرده و کارآمد در پست‌های کلیدی فدراسیون است. نبود این افراد در فوتبال ایران مشکلی است که موجب شده تا این اتفاقات هر چند وقت یکبار در گوشه‌ای از ایران نمایان شود. با توجه به اینکه پیشکسوتان قوی و کارآمدی در فوتبال حضور دارند، می‌توان با بهره‌گیری از این افراد کاردان آسیب شناسی درستی از این گونه موارد ایجاد شود تا خانواده‌ها گرفتار چنین رخدادهای عجیبی نشوند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد:‌ باید به مدیریت فوتبال نگاه ورزشی داشت و در راس باشگاه‌ها نیز از مدیران ورزشی بهره گرفته شود. نبود مدیران ورزشی و از سوی دیگر ساماندهی و قانون‌مند نبودن به این موضوع باعث شده تا همیشه شاهد رخدادهای اینچنینی در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی باشیم. نباید پای افرادی که از سابقه و رزومه درستی برخوردار نیستند به ورزش کشیده شود. بهتر است در ابتدای راه از ورود آنان به فوتبال جلوگیری کرد.

کلهر این را هم گفت: یک کارگروه قوی در کمیته اخلاق می‌تواند تا حدودی از چنین حوادث ناگواری پیشگیری کند و باید فدراسیون فوتبال در این خصوص نظارت قاطعی بر عملکرد مدارس و باشگاهای فوتبال کشور داشته باشد. اگر در کمیته اخلاق به افراد ورزشی بهایی داده شود به طور قطع شاهد حضور مربیان کار بلد و با رزومه در فوتبال خواهیم بود و عواقب آن به دوری استعدادها از فوتبال منجر نمی‌شود.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه علت صدور مجوز برای این مربی نماها چیست؟ خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دلیل آن قانونمند نبودن فوتبالمان است. بهترین راه برای پیشرفت فوتبال بهره گیری از افراد تحصیلکرده، مسئولیت پذیر و مستعد است تا بتوانند دانش خود را در اختیار استعدادها قرار دهند. مسائل مختلفی از جمله دلالی، بداخلاقی و اتفاقات ناگوار اینچنینی به علت نبود کارگروه خاص در فدراسیون فوتبال بوده که باید هرچه سریعتر کمیته اخلاق شکل بگیرد. در این راستا خانواده به عنوان نقش محوری و کلیدی پیش از ثبت نام باید استعلام‌های لازم در خصوص قانونی بودن مدرسه را جویا شوند و در صورت مشکل آنرا به هیات فوتبال استان‌ها گزارش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =