کد خبر: 9224
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
فردین معصومی

دارنده مدال نقره پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۰۹ جهان با بیان اینکه القاب برای یک ورزشکار زودگذر است، گفت: انتظارم از فرزندم (امیررضا معصومی) این است که در کاروان اعزامی ایران به ادوار آینده المپیک فرد موثری باشد.

به گزارش پیام خانواده  قدرت‌نمایی پسر فردین معصومی در مسابقات قهرمانی ایران موجب حیرت بسیاری از کارشناسان این رشته شده است. امیررضا معصومی از زمان معرفی به ورزش ایران در تمام تورنمنت‌های اعزامی به مدال طلا رسیده و اکنون نیز مدعی رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. او مدال طلای قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان را در کارنامه دارد.

او که به عنوان مربی اختصاصی در تمرینات بر عملکرد فرزندش نظارت دارد در زمان برگزاری مسابقات، همچون گذشته در گوشه‌ای از سالن مبارزات فرزندش را تماشا می‌کند.

درخشش این جوان در کشتی آزاد کشور موجب شد تا گروه ورزش ایرنا پای سخنان فردین معصومی دارنده مدال نقره قهرمانی جهان بنشیدند. وی در این گفت وگو اعلام کرد: سقف انتظار ما قهرمانی ایران یا آسیا نیست بلکه او باید برای کاروان‌های اعزامی ایران به ادوار آینده المپیک فردی موثر باشد.

متن کامل گفت وگوی خبرنگار ایرنا با فردین معصومی را در زیر می‌خوانیم:

امیررضا یک تورنمنت دیگر را با موفقیت سپری کرد. عملکرد او را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من برای پسرم یک هدف‌گذاری دارم و آن رسیدن به قله افتخار المپیک است. سقف آرزوی ما این قهرمانی‌ها نیست بلکه باید در اندیشه فتح آوردگاه‌های بزرگ جهانی و المپیک باشد. مهم نیست چه زمانی امیررضا به عنوان نفر نخست وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران انتخاب شود اما مهم این است که بتواند در جهانی و المپیک به سکوی افتخار برسد. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا امیررضا یک فرد موفق در کشتی ایران و جهان باشد. البته او تحت نظر فدراسیون کار می‌کند و باید مانند یک سرباز گوش به فرمان کادر فنی و مسوولان فدراسیون باشد. راز موفقیت هر کشتی‌گیری قرار گرفتن در مسیری است که فدراسیون برای او طراحی کرده است.

کسب مدال طلای امیررضا در مسابقه‌های نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان این انتظار را ایجاد کرد که وی از انتخابی معاف باشد، در این زمینه چه نظری دارید؟

امیرضا در تمام تورنمنت‌های اعزامی بهترین عملکرد را داشته اما مهم تصمیم کادر فنی و فدراسیون است. همان‌گونه که گفتم او سرباز ورزش ایران و همواره باید گوش به فرمان مسوولان فدراسیون و مربیان باشد.

این روزها القاب زیادی برای پسرتان مطرح می‌شود، کدام را بیشتر دوست دارید؟

این القاب زودگذر و اگر همراه با کسب افتخار نباشد پنج سال دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد و حتی با این القاب، سر کوچه یک سطل ماست هم به یک کشتی‌گیر نمی‌دهند. در ضمن من امیررضا را می‌شناسم و هیچ لقبی را هم برایش انتخاب نکردم. مردم باید امیررضا را با نام واقعی او بشناسند و این حاشیه‌ها درست نیست. شاید امیررضا خودش دوست داشته باشد اما او هویت واقعی دارد.

انتخاب القاب در دنیای ورزش یک رویه معمول و حتی برخی شما را آقای پشتک خطاب می‌کردند.

درست است. برخی از القاب از رسانه سرچشمه می‌گیرد و برخی القاب نیز توسط دوست‌داران کشتی انتخاب می‌شود، اما کشتی ایران یک مارک و عنوان بزرگ را به نام پهلوانی یدک می‌کشد. امیدوارم تمامی قهرمانان ما این عنوان را به شکل واقعی آن کسب کنند. پهلوانی نه یک لقب بلکه راه و رسم و مرام است.

چرا امیررضا مانند خودتان در پشتک زدن مهارت ندارد؟

امیررضا کشتی‌گیرِ قابلی است و فنون کشتی را به خوبی اجرا می‌کند. خداوند یک توانی به من داد که در پایان مبارزات با پشتک دل مردم را شاد کنم. امیدوارم امیررضا با مدال در سطح جهان و المپیک دل مردم ایران را شاد کند. پشتک زدن بخشی از کشتی من بود و همواره پیروزی‌های خودم را با پشتک جشن می‌گرفتم.

مسابقات پهلوانی کشور نزدیک و فردین معصومی نیز سابقه رسیدن به بازوبند پهلوانی را دارد آیا احتمال حضور امیررضا در کشتی پهلوانی هم وجود دارد؟

من افتخار بستن بازوبند پهلوانی کشور را داشتم و این یکی از ارزشمندترین عناوین من است. اگر امیررضا مایل باشد در این مسابقات شرکت کند مخالفتی نخواهم کرد اما باید برنامه و زمان برگزاری مشخص شود که تداخلی با اردو و دستورات کادر فنی و فدراسیون نداشته باشد. هنوز مشخص نیست که امسال وی حضور داشته باشد یا نه.

رقابت سختی در سنگین وزن در جریان بود آیا این رقابت به کشتی ایران کمک خواهد کرد؟

بی‌تردید منتخب کشتی ایران مدعی اول مدال جهانی و المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است. امیررضا نیز باید تلاش خود را بیشتر کند تا بتواند بهترین عنوان را از آن خود کند. او در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و البته حریفان قدرتمندی نیز دارد و این به کشتی امیررضا کمک خواهد کرد. در کشورهای صاحب کشتی هر زمانی تعداد مدعیان زیاد شده مدال جهانی به راحتی به دست آمده است. اکنون نیز در ایران هم در کشتی آزاد و هم فرنگی مدعیان خیلی خوبی داریم.

انتظار بود که فردین را در سطح کادر فنی تیم ملی کشتی ببنیم؟

من کشتی را دوست دارم و با این رشته زندگی کردم اگر بگویم که مربی‌گری را دوست ندارم دروغ است اما به هر قیمتی مربی نخواهم شد. همچنین با تمام احترامی که برای پیشکسوتان و مربیان کشتی ایران قائلم می‌گویم که نفر دوم هیچ‌کس نخواهم شد. دوستان من اکنون در کادر فنی و مدیریتی فدراسیون قرار دارند و برای تمام آنان احترام قائل هستم.

این روزها اختلاف نظری بین پیشکسوتان پیش آمده و به جنگ لفظی ختم شده است شما در این زمینه چه نظری دارید؟

کوچکتر از آن هستم که برای استاد منصور برزگر و عباس جدیدی پیامی داشته باشم آنان از نامداران کشتی ایران هستند. روند کنونی به سود کشتی ما نیست و بهتر است فدراسیون به این جدال لفظی پایان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =